Angajatori și șomeri, conectați digital de ANOFM: Peste 185.000 de companii deja înregistrate

ANOFM nu este lider doar la accesarea fondurilor europene, ci este totodată una dintre instituțiile de frunte din România care accelerează procesul de digitalizare. Un exemplu este dat de Platforma Unică de Livrare a Serviciilor (PULS), unde în prezent sunt înregistrate 185.976 dintre companiile, firmele din România“, a  declarat  Răzvan-Marian Munteanu, purtătorul de cuvânt al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru DC News.

Platforma PULS înregistrează toate măsurile pe care ANOFM le oferă angajatorilor și o parte dintre măsurile dedicate șomerilor și persoanelor în căutarea unui loc de muncă, creeând totodată posibilitatea profilării angajatorilor, cu date centralizate, concrete, privind: angajările și încetările de contracte de muncă realizate în ultimii ani; subvențiile de care a beneficiat agentul economic; primele de care au beneficiat angajații agentului economic respectiv; ofertele de locuri de muncă declarate de agentul economic în ultimii ani, inclusiv pe ocupații, modul de ocupare; sau memorarea diferitelor interacțiuni între agenție și agentul economic.

“Platforma PULS a fost realizată în cadrul proiectului Relația SPO cu angajatorii – eSPOR, proiect realizat cu finanțare europeană în perioada 10 decembrie 2020 -31 decembrie 2023, având un buget total de 18 milioane de euro”, a declarat Răzvan-Marian Munteanu pentru știripesurse.

“Privind digitalizarea instituțională și a serviciului public de ocupare, în prezent, ANOFM derulează proiectul Digitalizarea serviciilor oferite cetățenilor, cu finanțare în cadrul Mecanismului National de Redresare și Reziliență. Proiectul are o valoare de 17.400.000 euro, urmând a fi fi finalizat în luna iunie 2026, vizând astfel reforma serviciului public de ocupare și investițiile în infrastructura informatică, respectiv înlocuirea infrastructurii hardware care la momentul de față nu poate asigura acordarea online a serviciilor”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al ANOFM.

Având în vedere faptul că acordarea serviciilor în maniera expusă presupune personal cu competențe digitale, prin proiectul finanțat în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență, ANOFM și-a asumat dezvoltarea competențelor digitale a 1.200 de angajați din cadrul aparatului central și structurilor din subordine, țintă care a fost atinsă până la finele anului 2024.  Au fost organizate programe de formare: management, back office, comunicare, financiar, telemuncă, administrarea, dezvoltarea și securitatea rețelelor TIC, instalarea, configurarea și administrarea sistemelor de operare, baze de date.

Salvamontiștii intervin în Bucegi pentru salvarea a patru turişti străini: a fost solicitat şi un elicopter SMURD

Măsura plafonării adaosului comercial își arată eficiența: scăderi de preț și vânzări în creștere