Ministrul Educaţiei, Daniel David, afirmă că profesorii care au la clase elevi cu cerinţe educaţionale speciale (CES) nu au în mod real mijloacele de a-i ajuta. El cataloghează sistemul prin care se încearcă integrarea copiilor cu CES în învăţământul de masă drept ”o formă fără fond”.
”În acest moment, eu consider că ceea ce se întâmplă cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale în şcolile din România este, de cele mai multe ori, o formă fără fond. Adică o implementăm să nu pară că avem doar şcoli speciale şi învăţământ de masă, dar când vorbeşti cu profesorii – şi am vorbit cu mulţi şi am fost la unele clase – nu au efectiv resursele, nu există resurse”, a afirmat, luni, într-o conferinţă de presă, Daniel David.
El a explicat că lipsesc profesorii de sprijin al căror aport este necesar în cazurile de copii cu CES, lipsesc materialele, iar profesorii nu sunt susţinuţi să lucreze cu astfel de copii.
”Dacă nu punem bani care să aducă resursă umană şi materiale de specialitate, ne prefacem că integrăm copiii cu cerinţe educaţionale speciale în şcolile de masă, ceea ce nu este adevărat, sau o facem prost. Sunt două comisii care lucrează în acest moment la Minister, aştept raportul lor mai detaliat, dar asta nu se va putea face fără bani”, a concluzionat ministrul Educaţiei.