Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 3,8%, ca serie brută, la patru luni

Astfel, în perioada ianuarie – aprilie 2025, s-au consemnat creşteri ale vânzărilor de produse nealimentare (+5,8%) şi în comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,1%). Pe de altă parte, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,5%, potrivit Agerpres.

Ca serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţul cu amănuntul s-au majorat 3,8%, datorită vânzărilor de produse nealimentare (+7,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,1%).

Raportat la luna aprilie 2024, în aprilie anul curent, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, de 0,4%, ca urmare a vânzărilor de produse nealimentare (+0,8%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,4%). În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au rămas la acelaşi nivel din anul anterior.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din acelaşi tip de comerţ, ca serie ajustată, a crescut cu 3,1%, pe fondul rezultatelor pozitive din vânzările de produse nealimentare (+6,7%) şi din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%). La polul opus, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au diminuat cu 0,7%, de la un an la altul.

Datele INS relevă faptul că, în aprilie vs martie 2025, volumul afacerilor rezultat din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut atât ca serie brută (+1,7%), cât şi ca serie ajustată (+0,4%).

Sursa: www.stiripesurse.ro

Coreea de Nord a lansat o navă de război după încercarea eșuată

Acțiunile Hello Kitty, mai tranzacționate decât cele ale Toyota