Reducerea stresului și susținerea bunăstării mentale au un impact semnificativ asupra performanței noastre profesionale. Studiile arată că animalele de companie contribuie la confortul nostru emoțional în mai multe moduri, inclusiv în timpul orelor de lucru. De aceea, e important să profităm de oportunitate—și de lesă: pe 20 iunie sărbătorim ziua „Adu-ți câinele la muncă!” Cu această ocazie, nu doar că prietenii noștri blănoși nu vor mai fi nevoiți să stea singuri acasă, dar și noi și colegii noștri ne vom putea bucura de prezența lor liniștitoare.
Proprietarii de animale de companie sunt de acord: patrupezii lor nu numai că le oferă companie, dar au un impact profund pozitiv asupra sănătății lor mintale. Conform unui studiu recent efectuat în 20 de țări[1], 83% dintre proprietarii de animale de companie spun că animalul lor are un efect pozitiv asupra bunăstării lor mentale. Concentrarea este esențială pentru o bună performanță la locul de muncă, iar reducerea nivelului de stres este elemental-cheie pentru obținerea acesteia. Timpul petrecut cu animalele noastre de companie contribuie la reducerea stresului, ceea ce, la rândul său, îmbunătățește gradul de performanță. Într-un mediu lipsit de stres, munca merge pur și simplu mai bine – mai ales atunci când animalele noastre de companie sunt alături de noi.
Animalele de companie: terapeuții blănoși din viața noastră de zi cu zi
Atunci când se confruntă cu stresul, 58% dintre proprietarii de animale de companie preferă să caute alinare în prezența patrupedului său. De fapt, ei apelează la animalul lor de companie mai mult decât la partener (32%), familie (23%) sau prieteni (18%). Un procent remarcabil de 84% cred că simpla prezență a companionului său blănos este liniștitoare și terapeutică. În timpul momentelor liniștite petrecute împreună, 84% dintre ei se bucură să își vadă animalul de companie relaxându-se. Comunicarea joacă, de asemenea, un rol important: 77% consideră că este reconfortant să vorbească cu animalul lor de companie, iar 66% simt același lucru atunci când primesc un „răspuns” – fie că este vorba de un lătrat sau de o înclinare curioasă a capului. Iar animalele de companie nu ne lasă să stăm degeaba prea mult timp. Ele ne îndeamnă literalmente să ne mișcăm, ajutându-ne să ne întoarcem la muncă cu un sentiment de reîncărcare. 78% spun că animalul lor de companie îi încurajează să ia pauze de la muncă sau de la treburile casnice. Știm cu toții cât de important este să ne îndepărtăm de ecran din oră în oră, să ne întindem și să luăm puțin aer proaspăt.
Animalele de companie ne ajută chiar să ne conectăm cu oamenii din jurul nostru: 54% dintre respondenți au declarat că animalul lor de companie le-a îmbunătățit viața socială prin inițierea de noi conversații, legături și prietenii. În plus, 73% dintre respondenți au afirmat că animalul lor de companie îi ajută să nu se mai gândească prea mult și să rămână concentrați asupra momentului prezent și asupra sarcinii pe care o au în față.
Conform unui studiu realizat de Mars, mai mult de o treime dintre proprietarii de animale de companie spun că animalul lor este cel mai important lucru din viața lor. În rândul milenialilor (40%) și Gen Z (45%), această cifră este chiar mai mare. Când plecăm de acasă, nu ne place să le lăsăm în urmă – unul din trei proprietari se simte vinovat pentru acest lucru. Dar nu trebuoie să fie așa! Hai să alegem ce este mai bine și pentru ei și pentru noi. Fericirea se află în momentele mici și în rutina zilnică – nu este ceva ce trebuie să așteptăm, ci ceva ce putem observa și crea. Având în vedere că ne petrecem o mare parte din zilele săptămânii lucrând – fie de acasă, fie la birou – ne confruntăm, de asemenea, cu responsabilități și deadline-uri care pot provoca stres, indiferent de vârstă sau nivelul de experiență. Animalele noastre de companie pot reduce acest stres doar prin simpla lor prezență – care pentru noi este liniștitoare, iar ei sunt mai fericiți atunci când nu sunt lăsați singuri. Nu este acesta cel mai bun scenariu pentru ambele părți?
„Când un animal își poate însoți stăpânul la locul de muncă, beneficiile sunt de ambele părți. Câinii se simt mai liniștiți când sunt aproape de stăpân în timpul zilei – le scade anxietatea de separare și își reglează mai bine starea emoțională. Un animal mai echilibrat și mai puțin stresat va fi mai sănătos pe termen lung și va avea mai puține probleme comportamentale. De asemenea, mediul de la birou oferă și stimuli noi, care le stimulează activitatea mentală, iar prezența constantă a omului le oferă un sentiment de siguranță. Împărtășirea vieții de zi cu zi în acest mod întărește legătura dintre stăpân și animal – iar acest lucru este benefic indiferent de unghiul din care privești,” – explică Orsolya Czégény, Corporate Affairs Manager la Mars Pet Nutrition Europa Centrală.
Câinii au un efect profund pozitiv asupra bunăstării umane, în special asupra sănătății mintale. Simpla lor prezență reduce stresul și simptomele acestuia, iar joaca sau plimbările cu ei ne încarcă cu energie pozitivă. Mars susține în mod activ bunăstarea animalelor în numeroase moduri – pentru că stăpânii prosperă atunci când animalele lor sunt fericite. Compania promovează adopțiile și sprijină adăposturile pentru animale, fiind un susținător activ al educării proprietarilor de animale de companie și al promovării birourilor pet-friendly. Experiențele împărtășite cu patrupezii noștri la locul de muncă nu doar că ne îmbogățesc viața de zi cu zi, dar ne și influențează pozitiv calitatea generală a vieții. Animalele noastre de companie au puterea de a însenina o întreagă zi de lucru – și, adesea, și tot ceea ce este dincolo de ea.
Mars în România și Europa Centrală
Mars a intrat pe piața din România în 1994. Din 2016, compania a operat pe piața din România sub umbrela Mars Multisales Central Europe, care include piețele din România, Ungaria, Cehia, Slovacia. Cu peste 400 de angajați (denumiți Asociați), organizația din Europa Centrală operează în prezent în două categorii: dulciuri (ciocolată, gumă & bomboane) și hrană pentru animale. Mai mult, Mars operează în regiune două dintre cele mai mari fabrici ale sale în aceste segmente, incluzând o fabrică în Csongrád-Bokros Ungaria, care produce mâncare uscată și recompense pentru animale și, de asemenea, o facilitate de producție pentru dulciuri (fără ciocolată) care include și centrul de dezvoltare pentru dulciuri din Poříčí nad Sázavou din Republica Cehă.
Despre Mars, Incorporated
Mars, Incorporated este animată de convingerea că lumea pe care ne-o dorim mâine începe cu modul în care facem afaceri astăzi. Fiind o afacere de familie de peste 50 de miliarde de dolari, portofoliul divers și în continuă expansiune al Mars include produse de calitate pentru îngrijirea animalelor de companie și servicii veterinare ce sprijină animalele de companie din întreaga lume, precum și alimtente și gustări de calitate ce încântă milioane de oameni în fiecare zi. Compania produce unele dintre cele mai îndrăgite mărci din lume, inclusiv ROYAL CANIN®, PEDIGREE®, WHISKAS®, CESAR®, DOVE®, EXTRA®, M&M’s®, SNICKERS® și BEN’S ORIGINAL™. Rețeaua globală de spitale pentru animale – inclusiv BANFIELD™, BLUEPEARL™, VCA™ si ANICURA™ – oferă îngrijire veterinară preventivă, generală, de specialitate și de urgență, iar afacerea globală de diagnosticare veterinară ANTECH® utilizează tehnologie de ultimă oră pentru diagnosticarea animalelor de companie. Cele 5 Principii Mars—Calitate, Responsabilitate, Reciprocitate, Eficiență și Libertate inspiră cei 150.000 de Asociați ai noștri să acționeze în fiecare zi pentru a contribui la crearea unei lumi mai bune pentru oameni, animale de companie și planetă.
Pentru mai multe informații, accesați www.mars.com. Ne găsiți și pe Facebook, Instagram, X (Twitter), LinkedIn, și YouTube.
[1] Studiu online realizat de YouGov în numele Mars și Calm. Sondajul a inclus un total de 31.299 de participanți adulți din 20 de piețe diferite. Dimensiunile eșantioanelor pe țară au fost după cum urmează: Regatul Unit – 2.507; Brazilia – 2.502; Canada – 1.347; Germania – 1.584; Indonezia – 2.510; India – 1.001; Mexic – 1.567; Malaysia – 1.036; Polonia – 1.349; Statele Unite – 3.748; China – 1,054; Belgia – 1,084; Australia – 1,525; Noua Zeelandă – 1,066; Spania – 1,322; Țările de Jos – 1,074; Franța – 1,526; Danemarca – 1,093; Suedia – 1,070; Italia – 1,334.
Colectarea datelor a avut loc online între 19 februarie și 31 martie 2025. Grupul țintă a inclus proprietarii de câini și pisici cu vârsta de peste 18 ani din fiecare țară. Toate datele au fost ponderate în cadrul fiecărei piețe pentru a asigura un profil reprezentativ al populației deținătoare de animale de companie din fiecare țară în parte.