Conducta subacvatică Barcelona-Marsilia, sau Barmar, face parte dintr-un proiect mai amplu de 2,5 miliarde de euro (2,93 miliarde de dolari), numit H2Med, care va lega Portugalia, Spania, Franța și Germania până în 2030, în contextul în care Uniunea Europeană speră să înlocuiască o parte din utilizarea gazelor naturale cu hidrogen, care nu emite CO2 la ardere.
Se preconizează că H2Med va avea o capacitate de a transporta 2 milioane de tone metrice de hidrogen produs din energie electrică regenerabilă anual, odată cu construirea sa – aproximativ 10% din consumul de hidrogen estimat al UE în 2030.
În cadrul asocierii de operare a Barmar, Enagas, tot un operator de rețea, va deține 50%, Natran va deține 33,3%, iar Terega 16,7%, se arată în comunicatul Natran.
Uniunea Europeană a aprobat luna trecută fonduri care acoperă 50% din costurile de dezvoltare a proiectului.
La începutul acestui an, directorul general al Enagas, Arturo Gonzalo, a declarat că o decizie finală de investiție în H2Med este puțin probabilă înainte de 2028.