Familia victimei susține că sistemul Autopilot ar fi trebuit să avertizeze șoferul și să frâneze automat înainte ca mașina să treacă cu viteză de 110 km/h prin semafoare intermitente, un indicator „Stop” și o intersecție tip T, în aprilie 2019, în apropiere de Key West, Florida.
Tesla respinge acuzațiile, susținând că vina aparține exclusiv șoferului, George McGee, care era distras în timp ce încerca să ridice un telefon mobil căzut. Acțiunea civilă împotriva șoferului a fost deja soluționată printr-o înțelegere separată.
Compania lui Elon Musk susține că „dovezile arată clar că acest accident nu are legătură cu tehnologia Autopilot, ci cu neatenția șoferului”. În schimb, avocații reclamantului argumentează că șoferul s-a bazat pe Autopilot pentru a frâna sau a evita obstacole, inclusiv SUV-ul Chevrolet Tahoe parcat, în apropierea căruia se aflau cei doi tineri.
Procesul este considerat de impact, în contextul în care Tesla își promovează ambițios programul de robotaxi, cu lansare estimată în 2026. Compania, care preferă în general să evite procesele prin înțelegeri amiabile, se confruntă în acest caz și cu posibilitatea acordării de daune punitive.
Judecătoarea Beth Bloom de la Tribunalul Districtual din Florida a decis recent că procesul poate continua pe acuzațiile de neglijență și răspundere civilă, iar jurații pot stabili daune suplimentare. „Un juriu rezonabil ar putea concluziona că Tesla a acționat cu indiferență față de viața umană, urmărind dezvoltarea produsului și maximizarea profitului”, a notat judecătoarea.
Tesla a negat majoritatea acuzațiilor și susține că șoferii sunt avertizați clar în manualele de utilizare că vehiculele nu pot conduce complet autonom și trebuie să fie permanent atenți la drum.