Poşta Română, campioană istorică la scrisori și pensii livrate românilor, îşi ajustează traiectoria spre cel mai disputat segment al momentului: curieratul rapid, serviciu conex sectorului de comerț electronic. În contextul unui profit istoric înregistrat în 2024, de 85,3 milioane de lei, directorul general Valentin Ştefan a lăsat anterior să se înțeleagă și care este obiectivul „fără echivoc“ al companiei de stat în următorii ani: 30% cotă din piața de curierat, nivel care ar propulsa operatorul direct pe prima poziţie într-o industrie estimată la peste 1 miliard de euro anual în România.
„Nu glumim. De la 3% cât avem acum, vrem să ajungem la 30 %“, a subliniat Ştefan, care a punctat însă că “nu e ușor să îi recâștigi încrederea cuiva care acum lucrează cu o firmă concurentă. Dar, ambiţia noastră este să ajungem la 30% din piață, ceea ce înseamnă să devenim numărul 1.”
Ținte ambițioase: numărul unu într-o piață foarte competitivă!
Poşta Română pleacă la drum cu o infrastructură naţională unică: peste 5.000 de subunităţi, prezenţă în fiecare comună şi un brand cu grad de încredere ridicat la nivel rural şi urban mic, zona care înregistrează cea mai mare creștere a comerțului electronic din România, conform datelor din sector. La acestea se adaugă logistica existentă – depozite, centre de tranzit, flota de transport – pe care compania a început deja să le modernizeze prin investiții de milioane de euro în benzi de sortare automată, mașini noi şi soluții software și digitalizare.
Având cuferele pline după un an 2024 excelent, detaliul care poate schimba jocul în cazul Poștei sunt învestițiile planificate în reţeaua proprie de lockere. Poşta are în plan instalarea a 20.000 de cutii inteligente de livrare / predare colete în următorii ani, astfel încât orice client, indiferent de operatorul de curierat preferat în acest moment, să poată ridica sau expedia rapid trimiterile personale prin reţeaua statului.
În paralel, Poșta mizează pe cele 5.000 de subunități poștale la nivel national, spre care vrea să îi atragă pe români pentru ridicarea coletelor comandate online. Poşta Română este singura companie de curierat şi servicii poştale din România care ajunge în toate colţurile ţării, fiind principalul furnizor de servicii poştale la nivel naţional.
Cârligul perfect: Poșta va găzdui sedii sociale ale start-up-urilor
Poșta Română a organizat, luni, conferința de lansare a unui nou produs business, dedicat mediului de afaceri. Astfel, ‘StartPost – Găzduire sedii sociale’, disponibil din 1 august, este o inițiativă concepută pentru a sprijini antreprenorii, start-up-urile și companiile care au nevoie de o soluție accesibilă, sigură și legală pentru găzduirea sediului social. După ce le va crea sedii sociale, cel mai probabil Poșta se va oferi să le și livreze produsele noilor companii astfel înființate.