Nintendo deschide un muzeu despre istoria sa, de la cărţile de joc la consolele de jocuri video

Nintendo îşi deschide miercuri propriul muzeu în Japonia, oferind vizitatorilor şansa de a descoperi şi, în unele cazuri, de a experimenta peste 130 de ani de istorie a gigantului japonez al jocurilor video, a cărui activitate a început cu cărţile de joc.

Muzeul, situat la câţiva kilometri de centrul oraşului Kyoto (vest), unde se află sediul central al Nintendo, este amenajat în incinta unei foste fabrici în care compania producea „hanafuda”, cărţile de joc tradiţionale japoneze.

Muzeul prezintă multe dintre produsele realizate de companie, care există din 1889 şi care a fost implicată în mai multe domenii, de la fabricarea de cărţi de joc occidentale la jucării şi jocuri de societate, înainte de a obţine un succes mondial cu jocurile sale video.

„Am vrut să arătăm evoluţia divertismentului, subliniind în acelaşi timp elementele care au fost împărtăşite şi construite de-a lungul anilor” de Nintendo, a explicat celebrul creator Shigeru Miyamoto, tatăl lui Mario, într-un videoclip postat online la sfârşitul lunii august.

Elemente mai neaşteptate realizate de Nintendo, precum un fotocopiator sau un cărucior, sunt de asemenea expuse.

Există, de asemenea, o secţiune interactivă în care vizitatorii îşi pot folosi smartphone-urile pentru a se juca cu hărţi uriaşe proiectate pe podea, pentru a lovi mingi aruncate de o maşină cu o bâtă într-un interior japonez din anii 1960-70 sau pentru a controla jocuri video cu ajutorul unui joystick uriaş care necesită coordonarea mişcărilor a două persoane.

Biletele de intrare sunt vândute prin intermediul unui sistem de loterie, un bilet pentru adulţi costând 3.300 de yeni (20 de euro). Toate biletele au fost deja vândute pentru lunile octombrie şi noiembrie.

Acest muzeu face parte dintr-o schimbare strategică lansată de Nintendo în urmă cu aproximativ zece ani pentru a creşte numărul de persoane care intră în contact cu personajele sale, prin intermediul produselor derivate şi al deschiderii de magazine sau parcuri tematice – similar zonelor „Super Nintendo World” din parcurile Universal Studios din Japonia şi Statele Unite.

Filmul „Super Mario Bros.”, lansat anul trecut, a fost, de asemenea, un mare succes în cinematografe, ocupând locul al doilea în box office-ul mondial în 2023.

Acest muzeu face parte, de asemenea, din această strategie, în sensul că Nintendo „creează un mediu în care oamenii pot interacţiona cu francizele sale”, a declarat pentru AFP Kensaku Namera, analist la Nomura Securities.

În plus, „muzeul este situat pe un fost loc de producţie, deci este o reutilizare eficientă a activelor companiei”, a adăugat el.

Trupul lui Maradona va putea fi transferat la un mausoleu din Buenos Aires, a decis justiţia argentiniană

Angajatori din domeniul apei şi epurării fără autorizaţii SSM, cu locuri de muncă periculoase, nesemnalizate