Deschiderea Transapusenei, drumul dintre Aiud şi Abrud, a dus la explozia preţurilor terenurilor în zona traversată de şosea

content-image

Drumul care face legătura între municipiul Aiud (Autostrada A10 Sebeş – Turda) şi DN 74, zona Bucium – Abrud, în Munţii Apuseni, cunoscut sub denumirea Transapuseana, duce la dezvoltarea uneia dintre cele mai sărace zone din judeţul Alba. Deşi zona oferă peisaje spectaculoase, nu s-a dezvoltat din cauza lipsei infrastructurii. În comuna Ponor, una dintre cele mai sărace din ţară, preţul terenului a crescut, după deschiderea drumului, de la 1-2 euro pe metrul pătrat la 7-8 euro pe metrul pătrat. „Valoarea terenului a crescut chiar şi la 7 – 8 euro/mp în zonele cu acces direct la şosea faţă de 1 – 2 euro sau poate nici atât înainte de asfaltarea drumului «Transapuseana», pentru că atunci nu se căuta teren în Ponor. Acum sperăm să fie modernizat şi DJ 750 C spre Sălciua şi atunci o să fie şi mai multe avantaje pentru comuna Ponor, pentru dezvoltarea comunei şi pentru turism, având în vedere că avem şi cele două mănăstiri în zonă”, a declarat pentru ziarulunirea.ro, viceprimarul comunei Ponor, Constantin Luca.

content-image

Potrivit jurnaliştilor de la Ziarul Unirea, viceprimarul mai spune că deja există solicitări din partea unor oameni de afaceri din toată ţara care au întrebat despre evoluţia preţului terenurilor, în scopul construirii de pensiuni turistice în zonă, dar, deocamdată, Primăria Ponor nu a eliberat nicio autorizaţie de construcţie pentru pensiuni.

Transapuseana, DJ 107 I are traseul Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bârleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu) şi este cel mai scump drum judeţean din ţară, fiind finanţat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 73 de milioane de euro. Drumul are o lungime de 78 de kilometri.

content-image

Execuţia lucrărilor a fost împărţită pe două loturi, primul lot, în lungime de 43 de kilometri, fiind finalizat anul trecut, lotul 2, cu o lungime de 35 de kilometri, între Ponor şi Bucium (Abrud-DN 74), urmând să fie recepţionat la finalul lunii noiembrie a acestui an.

content-image

Un an de suferință în Gaza: evenimentele care au marcat acest conflict sângeros

ANALIZĂ – Unde se duc voturile Dianei Şoşoacă. Ce spun sondajele PSD, AUR şi USR