Tehnologia hibridă low-cost oferă Renault spaţiu să respire, în tranziţia grea către vehicule electrice

CEO-ul Renault, Luca de Meo, a pariat pe o tehnologie de cutie de viteze low-cost, ceea ce permite producătorului auto francez să câştige teren pe piaţa în creştere a maşinilor hibride din Europa, oferindu-i un răgaz în faţa provocărilor mobilităţii electrice, transmite Reuters.

Cererea pentru vehicule electrice scumpe nu a crescut semnificativ în Europa, în ciuda interdicţiei Uniunii Europene privind maşinile cu motoare pe combustie, care va intra în vigoare în 2035, ceea ce pune o presiune imensă asupra industriei auto europene.

Totuşi, Renault, care este mai mic decât alţi producători şi a fost afectat de pierderi record în 2020, surprinde prin succesul său în segmentul maşinilor hibride, care folosesc atât un motor termic, cât şi unul electric.

În primele opt luni ale anului, vânzările modelelor hibride Renault, Clio şi Captur, au crescut cu 55% faţă de anul precedent, conform cifrelor preliminare Renault. Această creştere este semnificativ mai mare decât cea de 21,1% înregistrată la nivelul întregii Uniuni Europene, potrivit datelor ACEA.

Creşterea vânzărilor, care a ajuns la 60% în prima jumătate a anului, a făcut din Renault al doilea cel mai mare brand din Europa în acest segment, după Toyota din Japonia.

”Renault pare să se descurce foarte bine”, au spus analiştii de la Stifel după ce compania a anunţat, pe 8 octombrie, că îşi menţine ţintele de afaceri, fiind unul dintre puţinii producători tradiţionali care nu şi-au revizuit în scădere estimările în contextul condiţiilor dificile de pe piaţă.

Succesul în segmentul maşinilor hibride, care sunt mai ieftine decât cele electrice şi mai puţin poluante decât cele tradiţionale, l-ar putea ajuta pe de Meo să reducă emisiile generale ale grupului şi să crească vânzările pe termen scurt.

Cererea pentru vehicule hibride este aşteptată să continue să crească până la sfârşitul acestui deceniu, înainte ca vehiculele electrice să preia conducerea, conform firmelor de consultanţă Dataforce şi S&P Global.

Cu o capitalizare de piaţă de 11,6 miliarde de euro, Renault valorează doar un sfert din Volkswagen, liderul european, ceea ce îl face mai agil, dar şi mai vulnerabil în faţa competiţiei intense din partea maşinilor electrice chinezeşti.

CUTIE DE VITEZE LOW-COST

Secretul din spatele succesului recent al Renault în sectorul hibrid constă într-o tehnologie pe care grupul francez o stăpâneşte bine. Renault a dezvoltat un sistem de transmisie hibridă low-cost, denumit E-Tech, bazat pe un ambreiaj care conectează şi deconectează treptele fără a necesita o serie de sincronizatori, reducând numărul de componente necesare şi făcând sistemul mai uşor şi mai ieftin.

Acţiunile Renault au crescut cu 6,4% anul acesta, comparativ cu o scădere de 12% a indicelui de acţiuni al sectorului auto european.

VEHICULE ELECTRICE ÎN STAGNARE

Forţa în segmentul hibridelor va ajuta Renault să respecte regulile UE privind limitarea emisiilor de CO2, în timp ce vânzările sale de vehicule electrice rămân mai mici decât cele ale concurenţilor. În ciuda succesului în segmentul hibrid, Renault va trebui să-şi majoreze vânzările de vehicule electrice la aproape 20% pentru a respecta limitele de emisii stabilite pentru anul viitor, în timp ce în prezent acestea reprezintă doar 12% din vânzările sale din Europa.

De Meo va dezvălui un nou SUV electric, Renault 4, la Salonul Auto de la Paris, în urma lansării recente a modelului Renault 5.

 

Netanyahu califică drept ”complet false” afirmaţiile potrivit cărora Israelul atacă în mod deliberat forţele ONU de menţinere a păcii

Neymar, aproape de a reveni pe teren după un an. El ar putea juca săptămâna viitoare în Liga Campionilor Asiei