Messi, Ronaldo și James depășiți de un nume surprinzător în topul celor mai vandabili sportivi

Biles a câștigat recent a șaptea medalie olimpică de aur la Jocurile Olimpice de la Paris și este una dintre cele două gimnaste aflate în top 10, alături de vedeta braziliană Rebeca Andrade.

Compatriotul ei, Vinicius Junior, este cel mai bine clasat fotbalist, ocupând locul al doilea, imediat înaintea lui James, simbolul NBA.

Caitlin Clark, senzația baschetului feminin, ocupă locul patru, iar Messi, de opt ori câștigător al Balonului de Aur, se află pe locul cinci. Superstarul portughez Ronaldo nu reușește să ajungă decât pe locul al nouălea, iar atacantul lui Real Madrid, Kylian Mbappe, jucătoarea americană de rugby Ilona Maher și înotătoarea Katie Ledecky completează top 10.

Alte vedete din lumea fotbalului care au intrat în top 50 sunt Neymar, cel mai bun marcator brazilian din toate timpurile (locul 17), Jude Bellingham, mijlocașul lui Real Madrid și al Angliei (locul 19), Beth Mead, vedeta naționalei feminine a Angliei (locul 24), Harry Kane, căpitanul naționalei masculine a Angliei (locul 30), Lucy Bronze, câștigătoarea Euro 2022 (locul 39), Marcus Rashford, atacantul lui Manchester United (locul 40), Victor Osimhen, internațional nigerian (locul 44) și Erling Haaland, golgheterul lui Manchester City (locul 45).

Clasamentul celor mai comercializabili sportivi a fost întocmit de SportsPro împreună cu firma de consultanță NorthStar Solutions Group și ia în considerare puterea mărcii, piața totală abordabilă și aspectele economice.

Directorul editorial al SportsPro, Michael Long, a declarat: „Lista noastră este un punct de referință anual care oferă o perspectivă fascinantă asupra modului în care vedetele sportive de top ale planetei își dezvoltă mărcile personale și interesele de afaceri în fiecare an.”

„Ca întotdeauna, lista din 2024 este un amestec de nume cunoscute și vedete revoluționare care au captivat publicul pe terenul de joc, folosind în același timp platformele lor pentru a oferi valoare partenerilor comerciali și pentru a sensibiliza publicul cu privire la cauze sociale importante.”

„Pentru deținătorii de drepturi, agenți și mărci – și pentru oricine are un interes în marketingul sportiv – nu există un punct de referință mai bun pentru a măsura obiectiv adevărata valoare comercială a sportivilor la nivel global.”

Deși statutul lui Messi și Ronaldo poate fi în scădere în ochii unor agenții de publicitate, atracția lor globală rămâne fără îndoială, ambii având un nivel de celebritate care transcende profesia aleasă.

Ei continuă să ocupe locuri fruntașe pe listele Forbes referitoare la câștigurile din fotbal și din sport în general.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Clipul care încearcă să-i convingă pe moldoveni să nu voteze pentru UE. De ce se teme populația Moldovei de integrarea europeană?

Tenis: Stefanos Tsitsipas, victorie dificilă în primul tur al turneului ATP 500 de la Basel