Marius Lulea (AUR): ‘Ce se ascunde în spatele vizitei lui Ciolacu în Franța?’

Deputatul Marius Lulea (AUR) afirmă marţi că în spatele vizitei lui Marcel Ciolacu în Franţa se ascunde un plan antinaţional de subminare a apărării naţionale şi a economiei României, pentru profitul firmei Airbus şi că Franţa de mai mulţi ani încearcă să oblige România să cumpere 200 elicoptere H 225 M pentru armata română.

”Marcel Ciolacu a discutat cu premierul francez Michel Barnier între altele despre “transferul de tehnologie militară pe zona de elicoptere şi să dezvolte fabrica de la Ghimbav în baza unor comenzi ferme ale statului român”, după cum se afirmă în comunicatul oficial. În spatele acestor cuvinte se ascunde un plan antinaţional de subminare a apărării naţionale şi a economiei României, pentru profitul firmei Airbus.”, afirmă Lulea într-un comunicat oficial.
Reprezentantul AUR precizează că ”Franţa de mai mulţi ani încearcă să oblige România să cumpere 200 elicoptere H 225 M pentru armata română”.
”În funcţie de echipare şi de condiţiile contractuale un asemenea elicopter costă circa 24 milioane dolari. Aşadar este o afacere ce vizează extragerea a circa 5 miliarde dolari din bugetul secătuit al României. Conform specialiştilor cu care m-am consultat, elicopterul H 225 M este inferior altor elicoptere de pe piaţă, cum ar fi de exemplu aparatul american Blackhawk la toate capitolele, cum ar fi raza de acţiune, viteza ascensională, greutatea transportată şamd. H 225 M este inferior pentru că a fost conceput ca un elicopter civil, pe baza elicopterului H 215, fiind apoi echipat militar”, arată Marius Lulea.
Potrivit deputatului AUR, ”România prin IAR Ghimbav deţine încă dinainte de 1989 licenţa Puma şi poate echipa elicoptere civile pentru a fi folosite de armată. IAR Ghimbav a mai livrat armatei române elicoptere militare Puma Socat, precum şi Puma Naval pentru Marina Militară”. 

”Dacă industria aeronautică românească poate face acelaşi lucru ca Airbus şi anume să echipeze elicoptere civile pentru a le transforma în elicoptere militare, este lipsit de sens să cumpărăm de la francezi, din moment ce putem produce noi. Principala ameninţare pe flancul estic al NATO este Rusia şi România trebuie să fie pregătită în cazul unei agresiuni. Elicopterele H 225 M poate că sunt bune în operaţiunile din fostele colonii ale Franţei, însă Forţele Aeriene Române trebuie să dispună de cele mai bune elicoptere pentru a apăra ţara în cazul unei agresiuni pe flancul estic”, afirmă Lulea. 

El mai precizează despre ”compania Airbus că, pe lângă încasarea celor 5 miliarde dolari de la partea română, urmăreşte şi eliminarea de pe pieţele externe a concurentului său, industria aeronautică românească”. 

”Fabrica Airbus Helicopters a fost amplasată nu întâmplător gard în gard cu concurentul său IAR Ghimbav. Unde s-a mai pomenit aşa ceva?
Scopul este recrutarea agresivă a muncitorilor, maiştrilor, inginerilor de la IAR Ghimbav. România deţine dinainte de 1989 licenţa Puma şi pentru ca are un contract bine făcut, are dreptul să aducă şi modificări aparatului, ceea ce a permis producerea elicopterului Puma Socat. Airbus a descoperit că deşi este un gigant mondial a produs 300 aparate, în timp ce românii deţinând licenţa Puma au produs de-a lungul timpului 187 aparate, concurând cu succes Airbus pe mai multe pieţe externe. Pentru acest motiv partea franceză vrea să suprime concurenţa românească!, acuză Lulea. 

Deputatul cere ca preşedintele ”să se folosească de prerogativele constituţionale şi legale ale funcţiei pentru a apăra interesul naţional şi a nu permite afaceri în dauna economiei naţionale şi a siguranţei României”. 

”Consider că un bun model poate fi contractul dintre firma americană Sikorski şi Polonia, prin care polonezii produc elicoptere Blackhawk la fabrica de la Mielec”, arată Marius Lulea în comunicat.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Tenis: Victorii pentru Coco Gauff şi Barbora Krejcikova la Turneul Campioanelor

Femeie, cetăţean străin, găsită moartă, cu un cuţit în mână