Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, duminică seară, că lotul Cernica-Pantelimon din A0 va fi gata în 2025 dacă vor fi întrunite simultan trei condiţii, deşi termenul contractual – octombrie 2025 – este greu de respectat.
”Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 şi DN3 pot fi daţi în circulaţie în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiţii. Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizaţie de construire a fost emisă în aprilie 2023 şi cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuţie în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025. Este extrem de greu să fie respectat şi să avem o inaugurare în 7 luni de zile”, au transmis, duminică seară, reprezentaţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, ”sfârşitul anului este încă în cărţi”, dacă:
- În perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica, restricţiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice în decursul anului şi vor permite constructorului să execute (aproape) orice fel de lucrări la podul peste lac. Ori vor fi ignorate de antreprenor şi autorităţi.
- UMB va aloca suficiente forţe pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi. Şi în 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar şi pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 şi 2026.
- Vecinii chinezi de la CCECC vor termina lotul 3, având în vedere că nu există nod prevăzut între Autostrada A0 şi DN3, nici pe contractul cu UMB, nici pe cel al chinezilor. Există desigur şi soluţia alternativă: o conexiune provizorie în DN3.