Asociaţia Pro Infrastructură, despre Masterplanul Velo al Municipiului Bucureşti: Confortul şi siguranţa pe banda velo este un element critic / Solicităm imperativ ca lăţimea minimă a pistei velo unidirecţionale să fie 1,8 metri

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, luni seară, că Masterplanul Velo al Municipiului Bucureşti, aflat în dezbatere publică, are prevederi ”sănătoase”, dar unele dintre punctele cheie din strategiile internaţionale au fost înlocuinte. ”Confortul şi siguranţa pe banda velo este un element critic”, transmis reprezentanţii organizaţiei, care cer ca lăţimea minimă a pistei velo unidirecţionale să fie 1,8 metri.

”Primăria Generală îşi propune finalizarea documentului de masterplan velo cu o ultimă dezbatere publică. Aşa cum am anunţat încă din august 2024, Asociaţia Pro Infrastructură salută şi susţine demersul. Bicicleta este a doua cea mai bună soluţie de a descongestiona traficul auto, după transportul public, fiindcă oferă o alternativă la condus unora dintre actualii şoferi, cel puţin pentru anumite deplasări în oraş, scoţând o parte din maşinile de pe străzile super-aglomerate.

Aşa cum vă spuneam şi în vară, Masterplanul Velo al Municipiului Bucureşti (MPVB) e inspirat în mare parte din ghidurile ţărilor vest europene şi conţine numeroase concepte, prevederi şi acţiuni sănătoase. De exemplu, recomandă separarea fizică a pistelor velo de traficul auto”, au scris, luni seară, pe Afcebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, însă, în versiunea actualizată încă supusă dezbaterii publice până marţi, 18 februarie, se remarcă ”nefericita alegere de a substitui unele puncte cheie ale strategiei cu prevederi ale unui ghid românesc dezvoltat de OPTAR, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România„.

”În opinia noastră, confortul şi siguranţa pe banda velo este un element critic. Deşi masterplanul recunoaşte că lăţimea minimă necesară unei piste trebuie să ţină cont de abaterea cauzată de echilibrul pe două roţi, PMB insistă cu lăţimile minime aberante pe pistele secundare, 1 metru, respectiv 1,5 metri pe cele principale. Recomandăm tuturor responsabililor implicaţi să încerce mersul pe bicicletă, pe o bandă de 1 metru cu maşinile vâjâind pe lângă cap, ca exerciţiu obligatoriu înaintea definitivării masterplanului”, au mai transmis reprezentanţii organizaţiei/

Aceştia afirmă că sunt, cu siguranţă, categorii de utilizatori ”care vor folosi orice brumă de infrastructură velo, însă cei mai mulţi oameni vor evita în continuare pistele nesigure şi inconfortabile”.

”Prin urmare, solicităm imperativ ca lăţimea minimă a pistei velo unidirecţionale să fie 1,8 metri, rezultată din lăţimea în mişcare (1m) şi abaterea maximă (0,8m), ca să scoatem cât mai mulţi oameni din maşinile personale şi din mijloacele de transport public şi a-i pune pe bicicletă. Spre exemplu, olandezii au în normativul lor prevăzuţi doi metri cu derogare la 1,7-1,8m unde sunt constrângeri de spaţiu severe”, a mai transmis organizaţia.

 

 

Preşedintele Italiei stârneşte furia Moscovei

UPDATE – Incident aviatic pe aeroportul din Toronto, unde un avion a avut probleme la aterizare. Aeronava s-a răsturnat – VIDEO