Potrivit acestui proiect, mașinile implicate în accidente vor fi trecute într-o nouă bază de date pentru a se putea monitoriza în câte incidente au mai fost implicate, unde au fost reparate autoturismele, dar și ce despăgubiri s-au plătit.
La noua bază de date vor avea acces mai multe instituţii: Poliţia Rutieră, Registrul Auto Român, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România dar şi service-urile auto autorizate.
Cu toate aceste date la dispoziție, cazier auto sau un certificat certificat de daunalitate se va obține ușor și foarte rapid. În aceste condiții, toată lumea va cunoaște istoricul real al maşinii. Deocamdată nu se știe ce se întâmplă cu cei care vor avea un istoric negativ.
În acest moment, un istoric există la asigurători, dar cel care va fi implementat în scurt timp va fi mult mai precis. Cei care au provocat mai multe accidente vor plăti mai mulți bani pentru asigurări.
De asemenea, șoferii vor fi obligați să-și repare mașinile doar într-un service autorizat. Dacă această condiție nu este îndeplinită RAR poate interveni pentru a face o inspecţie amănunţită. În cazul în care se constată că autoturismul nu a fost reparat în mod corespunzător atunci șoferul rămâne fără certificatul de înmatriculare.