Avertisment dur din partea șefului Stellantis: ‘Unele fabrici ar putea fi închise!’

„Nimic nu poate fi exclus. Dacă producătorii auto chinezi îşi asigură în Europa o cotă de piaţă de 10% până la finalul actualei lor campanii, aceasta ar implica un volum de 1,5 milioane de maşini, ceea ce corespunde unui număr de şapte fabrici. Producătorii auto europeni fie vor trebui să le închisă, fie le vor preda chinezilor”, a declarat Tavares pentru publicaţia financiară franceză Les Échos, transmite DPA, conform Agerpres.

Acesta a estimat că producătorii auto chinezi se vor sustrage taxelor vamale suplimentare planificate de Uniunea Europeană investind în uzine din Europa.

„Odată ce s-a întâmplat asta, nimeni nu ar trebui să fie surprins că unităţile de producţie vr trebui să fie închise pentru a reduce supracapacitatea de producţie”, a avertizat Tavares.

Contractul lui Tavares expiră la începutul lui 2026, când se va pensiona. În prezent, al patrulea producător auto mondial este în căutarea unui succesor.

Tavares, lăudat în ultimii ani pentru că a făcut din Stellantis unul dintre cei mai profitabili producători auto, a condus compania de la crearea sa, în 2021, în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA, unde fusese preşedintele Board-ului din 2014.

Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi a concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).

„Întâzierea tranziţiei către maşinile electrice este o capcană”

CEO-ul Stellantis a avertizat că întâzierea tranziţiei către maşinile electrice este o „capcană” deoarece va aduce costuri mai mari.

Carlos Tavares, şeful grupului din spatele Peugeot, Fiat şi Jeep, a spus că industria va suferi din cauza profitabilităţii scăzute dacă companiile vor fi nevoite să investească atât în vehiculele electrice cât şi în cele clasice, scrie FT, citat de ZF, relateaz[ Mediafax.

„Întârzierea tranziţiei către maşinile electrice este o capcană. Dacă tranziţia durează mai mult, de fapt, nu înlocuieşti tehnologia veche cu cea nouă”, a explicat Tavares.

Acesta a mai arătat că prioritatea Stellantis este aceea de a produce maşini electrice ieftine pentru a supravieţui competiţiei din China.

În acest timp, producătorii europeni îndeamnă autorităţile de reglementare să regândească standardele de emsii din cauza scăderii vânzărilor de maşini electrice.

„Cel mai important lucru este ca aşteptările consumatorilor să fie sincronizate cu cerinţele de reglementare”, a spus Martin Sander, şeful echipei de vânzări şi marketing la Volkswagen.

Turcia înarmează un stat balcanic: Este un cadou care vine ca un mesaj puternic

Mircea Lucescu cucerește încă un record mondial ca antrenor