Printre aeronavele relocate se numără un Airbus A320 al companiei Fly Lili, care a fost direcționat către Aeroportul Internațional din Craiova. De asemenea, trei aeronave de tip Boeing 737-800NG, aparținând operatorului lituanian KlasJet, au fost repoziționate pe Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din Capitală.
Cel mai mare aeroport din România, „Henri Coandă” (Otopeni), a primit la rândul său mai multe aeronave: un Boeing 787 Dreamliner și un Boeing 737-800NG ale companiei israeliene EL AL Airlines, precum și cinci Airbusuri A320 ale operatorilor români Dan Air, HelloJets și FLYYO. Relocarea acestor aeronave a fost justificată prin necesitatea protejării flotelor și a personalului aerian în contextul amenințărilor crescute de securitate.
Potrivit datelor furnizate de platforma de monitorizare BoardingPass, în acest moment nu se mai află niciun avion operat de companii românești pe teritoriul Israelului.
Situația tensionată din Orientul Mijlociu determină tot mai mulți operatori internaționali să-și repoziționeze flotele în afara zonei de conflict. În paralel, o serie de zboruri comerciale între România și Israel au fost deja anulate, iar altele sunt în pericol de a fi suspendate în perioada următoare. Pe fondul riscurilor regionale, compania aeriană națională a confirmat suspendarea zborurilor spre Beirut (Liban) și Amman (Iordania), deși aceste curse erau deja întrerupte de aproximativ o săptămână.
Relocarea avioanelor reprezintă o măsură de precauție adoptată în contextul deteriorării rapide a situației de securitate din regiune. Autoritățile și companiile aeriene monitorizează în permanență evoluțiile din Orientul Mijlociu, urmând să decidă în funcție de evoluția conflictului momentul în care aeronavele pot reveni în Israel. Până atunci, România oferă un refugiu temporar sigur pentru flotele evacuate.
All civilian aircraft have been evacuated from the Ben Gurion Airport in Tel Aviv pic.twitter.com/zkL3ETN9ZL
— NEXTA (@nexta_tv) June 13, 2025