Pensionarii din România care își verifică lunar talonul de pensie electronic în contul online de pe portalul CNPP au constatat cu surprindere că, de această dată, documentul lipsește cu desăvârșire. Deși, în mod normal, taloanele devin vizibile în jurul datei de 8 ale lunii, în mai ele întârzie să apară, iar explicațiile oficiale nu au întârziat să apară.
Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) confirmă blocajul și susține că este vorba despre o defecțiune tehnică, nicidecum despre o întârziere în plata efectivă a pensiilor.
„Întârzierea în procesul de încărcare al documentelor de informare, în conturile online, are o cauză pur tehnică, care va fi remediată în cursul acestui sfârșit de săptămână. Pensionarii sunt asigurați în sistemul de asigurări de sănătate și beneficiază de toate drepturile conferite de lege. În ceea ce privește concediile, acestea nu au legătură cu documentul de informare la care ne referim”, au transmis oficialii CNPP, potrivit HotNews.
Cu alte cuvinte, pensionarii pot sta liniștiți: talonul electronic e întârziat, dar pensia a fost sau urmează să fie livrată conform graficului. Plata pensiilor prin Poșta Română a început încă din 2 mai și va continua până pe 15 mai, așa cum e prevăzut.
Unde sunt taloanele de pensie? Explicația oferită de CNPP
„Astfel, plata pensiilor prin intermediul C.N. Poșta Română S.A. a început în data de 2 mai 2025 și va continua până în data de 15 ale lunii în curs. Pentru această modalitate de plată au fost tipărite toate taloanele și au fost distribuite către oficiile poștale pentru a efectua plata conform calendarului precizat mai sus. Au fost asigurate toate fondurile necesare”, a precizat CNPP.
Situația este similară și pentru pensionarii care primesc banii în cont bancar. Talonul tipărit, în format letric, a fost deja trimis prin poștă, iar fondurile au fost distribuite către bănci.
„Pentru beneficiarii care își primesc drepturile de pensie în cont bancar, precizăm că documentele de informare, în format letric, au fost deja transmise persoanelor, prin intermediul CN Poșta Română SA, plata realizându-se la data stabilită, de 12 ale lunii curente. Și pentru această modalitate de plată, fondurile necesare au fost transmise băncilor partenere, astfel încât plata drepturilor să se facă luni, 12.05.2025.”
Talonul electronic de pensie, care conține un cod QR, este extrem de important pentru mulți vârstnici: le permite accesul rapid la medicul de familie, în spitale sau la călătoriile cu trenul. Deși întârzierea acestui document a stârnit îngrijorare, CNPP dă asigurări că situația se va remedia rapid și că nu afectează drepturile legale ale beneficiarilor.