Bulgaria renunță la construcția autostrăzii prin Defileul Kresna pentru a salva natura

Având în vedere atât importanţa finalizării părţii rămase a autostrăzii, cât şi importanţa defileului pentru conservarea florei, faunei sălbatice europene şi a habitatelor naturale cu o biodiversitate excepţională, organizaţiile pentru conservarea naturii şi Guvernul bulgar au ajuns la un acord privind construcţia autostrăzii Struma în afara Defileului Kresna.

Acest rezultat a fost obţinut în urma unui dialog activ şi a semnării unor acorduri între Agenţia pentru Infrastructură Rutieră, Ministerul Mediului şi Apelor, Inspectoratul Regional pentru Mediu şi Apelor Blagoevgrad şi membrii Coaliţiei „Salvaţi Kresna”, care sunt reclamanţi în aceste cazuri. Acordul a fost realizat datorită eforturilor comune, cooperării constructive şi angajamentului echipelor de negociere ale Agenţiei pentru Infrastructură Rutieră, Ministerului şi ONG-urilor.

Acordurile precizează angajamentele specifice ale fiecăreia dintre părţi, realizându-se astfel progrese reale în implementarea proiectului de construcţie a secţiunii de autostradă Struma în defileu. Scopul este de a muta definitiv şi complet traficul de tranzit din Defileul Kresna şi de a menţine drumul I-1 (E79) care traversează defileul ca drum local.

Două zone din reţeaua europeană de arii protejate NATURA 2000 sunt situate în Defileul Kresna. Speciile şi habitatele protejate din zonă sunt vulnerabile la impactul proiectelor de infrastructură şi la finalizarea rapidă a Autostrăzii Struma. Eliminarea traficului de tranzit din defileu joacă un rol important în conservarea acestora.

Comitetul permanent al Convenţiei de la Berna a adoptat o decizie la 6 decembrie 2024, cerând Bulgaria să se asigure că autostrada Struma, cu ambele sale benzi de rulare, ocoleşte Defileul Kresna pentru a evita afectarea bogatei sale faune. Comitetul revizuieşte anual cazul autostrăzii. La cea de-a 44-a reuniune a Comitetului permanent, cu cooperarea Secretariatului Convenţiei de la Berna, s-a realizat o convergenţă a poziţiilor autorităţilor bulgare şi ale reclamanţilor cu privire la cazurile legate de aspectele de mediu ale implementării Lotului 3.2 al autostrăzii Struma. În cadrul mandatului său, Comitetul a recomandat ca autorităţile bulgare să se concentreze pe găsirea unor soluţii fezabile din punct de vedere tehnic pentru construirea benzii de vest a autostrăzii Struma – secţiunea de la Sofia până la punctul de control al frontierei Kulata, de-a lungul unui traseu care trece în afara teritoriului Defileului Kresna.

Ştire selectată de BTA pentru promovare şi publicare de către AGERPRES, fără intervenţie pe text, conform acordului de colaborare dintre agenţii.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Trupele Ruse și militarii din Transnistria reconstruiesc ‘Bătălia pentru România’: Desfășurare de forțe pe malul Nistrului

Consilierul lui Nicușor Dan neagă discuțiile despre eliminarea ajutorului de înmormântare: Nu am discutat despre asta!