Cât timp trebuie să petreacă un copil în fața ecranului: Daniel David explică dezavantajele copiilor fără acces la tehnologie

„Aici sunt discuţii şi mereu spun, am fost şi criticat pentru asta că mulţi descoperă cu surprindere rezultate ştiinţifice cunoscute de vreo cinci ani, şase ani. Noi suntem în plină revoluţie industrială. Dacă copilul nu este conectat cu tehnologia şi cu ecranul – prin ecran înţeleg de la tablă inteligentă, televizor, computer, tabletă, telefon, adică nu mă refer numai la un instrument – dacă nu este conectat cu tehnologia şi cum faci conectarea asta cu cunoaşterea prin internet, păi prin intermediul ecranului, într-o formă sau alta, pierd avantaje competitive. Studiile arată că undeva între două, patru ore pe zi, este o expunere rezonabilă. Dar asta înseamnă tot. Înseamnă şi la şcoală şi acasă, înseamnă şi educaţie şi divertisment. În cazul unora, că copiii sunt diferiţi, ca temperament, ca capacitate de rezistenţă şi aşa mai departe, nu trebuie să stai neapărat între două şi patru ore. Pot să fie o oră, poate să ajungă până la cinci, şase ore, dar nu mai mult, in cazuri rare. Dar numărul ăsta de două, patru ore, este un număr rezonabil şi şi ăsta se adaptează în funcţie de vârstă”, a afirmat Daniel David la Prima Tv, în emisiunea Insider Politic.

Acesta subliniază că este important rolul părinţilor nu doar în ceea ce priveşte timpul pe care copiii îl petrec în faţa ecranelor, ci şi în ceea ce priveşte conţinuturile pe care aceştia le accesează.

content-image

„Pe lângă faptul că trebuie să controlezi timpul, nu-i laşi să stea ore în şir, şase, şapte ore pe zi, asta după ce vin de la şcoală, unde oricum au fost expuşi, probabil la tabla inteligentă şi la alte lucruri, contează şi la ce se uită şi trebuie să ai grijă să alterneze conţinuturi de divertisment cu conţinuturi educaţionale. Este foarte important să ştie că este monitorizat, mai ales cei mici, să discuţi cu ei după ce s-au uitat la ceva: ce ai învăţat, ce a fost interesant, ce nu ţi-a plăcut acolo. Astfel încât copilul să co-creeze din această interacţiune cunoaştere împreună cu părinţii lui sau cu profesorul sau cu bunicii. Altfel spus, dacă expunerea la tehnologie se face corect, acest lucru ajută efectiv atât dezvoltarea copilului, cât şi procesul de educaţie”, concluzionează Daniel David.

Ministrul Educației explică de ce nu ar interzice TikTok și alte reţelele de socializare

Canada contraatacă: comerț liber intern pentru a compensa tarifele SUA