CJUE a anulat prevederea din Pachetul Mobilitate I referitoare la întoarcerea vehiculului la sediu în opt săptămâni (minister)

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a anulat, parţial, Pachetul Mobilitate I, care impunea operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare opt săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operaţional din statul-membru de stabilire, informează Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.

„Salut decizia de astăzi a instanţei europene. După o perioadă destul de lungă în care transportatorii au resimţit efectele negative ale pachetului Mobilitate I, eforturile echipei comune ale MTI şi MAE au fost încununate de succes prin admiterea acţiunii în anulare a României la CJUE, iar prin decizia de astăzi a instanţei a fost anulată prevederea privind întoarcerea vehiculului la sediu în opt săptămâni. Mulţumesc tuturor pentru încredere şi susţinere”, a declarat, în comunicat, Sorin Grindeanu, ministrul de resort.

Potrivit MTI, prin această hotărâre, instanţa Uniunii Europene (UE) a dat câştig de cauză României, statul român fiind reprezentat juridic în acest dosar de Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, sprijinit de jurişti ai Serviciului Contencios UE din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

„Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerul Afacerilor Externe salută hotărârea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene din 4 octombrie 2024 în cauza C-547/20, România împotriva Parlamentului European şi a Consiliului (…) Hotărârea pronunţată, astăzi (vineri, 4 octombrie 2024, n.r.) este rezultatul eforturilor susţinute, dar şi a bunei colaborări dintre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Muncii şi Securităţii Sociale şi Consiliul Concurenţei. Această hotărâre este definitivă”, se menţionează în comunicat.

Iniţierea cauzei C-547/20 face parte din demersurile realizate de România în vederea anulării unor prevederi din Pachetul Mobilitate I considerate ca având implicaţii negative asupra pieţei interne şi a competitivităţii transportului de mărfuri în UE.

Dincolo de iniţierea de acţiuni în anularea parţială a Pachetului Mobilitate I, România a intervenit în susţinerea acţiunilor în anulare declanşate de alte şase state-membre: Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta şi Polonia, notează MTI. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Sursa: www.agerpres.ro

Parlamentare2024/ Bihor: Ilie Bolojan deschide lista PNL la Senat

Tenis: Sabalenka, învinsă de Muchova în sferturi la Beijing (WTA)