Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, autorităţile bulgare informează că au dispus ca pe durata interdicţiei vehiculele cu masa totală de peste 20 de tone să aştepte recepţionarea mărfurilor în locuri special amenajate, fără a perturba traficul.
Zone de staţionare au fost desemnate pe DN I-5: ieşirea din Ruse şi zona DZS Byala şi pe DN I-2: bifurcaţia spre magazinul “Jumbo”.
Autorităţile bulgare au mai anunţat că iau în calcul şi o eventuală reducere a perioadei restricţiilor de circulaţie dacă temperaturile vor scădea.
CNAIR recomandă transportatorilor care doresc să tranziteze teritoriul României spre Bulgaria să îşi programeze cursele astfel încât să evite aglomerarea autovehiculelor grele la frontiera dintre cele două state.
Puncte de trecere a frontierei româno-bulgare: Călăraşi (Călăraşi) – Silistra: rutier (autoturisme) şi bac (transport marfă); Ostrov (Constanţa) – Silistra: rutier (autoturisme şi transport persoane-autocare); Negru Vodă (Constanţa) – Kardam: rutier; Vama Veche (Constanţa) – Durankulak: rutier; Calafat (Dolj) – Vidin: rutier;
Zimnicea (Teleorman) – Svishtov: bac; Turnu Măgurele (Teleorman) – Nicopole: bac; Bechet (Dolj) – Oreahovo: bac; Lipniţa (Constanţa) – Kainardja: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone); Dobromir (Constanţa) – Krushari: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone).
CNAIR mai menţionează că în România nu se justifică, în prezent, o astfel de măsură deoarece temperatura se menţine medie pentru luna în curs şi nu există avertizări de caniculă de categoria Codului Portocaliu sau Codului Roşu.
Restricţiile de acest tip se aplică traficului greu în perioade caniculare constante pentru protejarea şi conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformaţiilor majore ireversibile, ce implică şi pierderea stabilităţii straturilor rutiere, mai precizează CNAIR.