Consiliul de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov anunţă că organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager al unităţii. Viitorul manager ar putea fi un medic, un dentist sau un specialist în ştiinţe juridice sau economice, cu cel puţin cinci ani vechime în specialitatea studiilor şi care să fi absolvit cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii. Perioada de înscriere la concurs este 21 martie – 22 aprilie 2025, iar în 31 martie potenţialii candidaţi vor putea vizita spitalul, sub îndrumarea directorului medical al unităţii, pentru a se informa despre problemele de la faţa locului.
Potrivit unui comunicat de presă al Consiliului Judeţean Braşov, vineri, 21 martie, anunţul de concurs cu toate informaţiile necesare potenţialilor candidaţi a fost dat publicităţii. Potrivit condiţiilor de studii şi vechime în specialitatea studiilor, viitorul manager al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov ar putea fi un medic, un medic dentist sau un specialist în ştiinţe juridice sau economice, care are cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor şi a absolvit cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii.
Perioada de înscriere la concurs este 21 martie – 22 aprilie 2025. Dosarele se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, situat pe Calea Bucureşti nr. 25-27, Serviciul R.U.N.O.S.
„Important pentru toţi potenţialii candidaţi este faptul că în vederea pregătirii proiectului de management, în data de 31 martie 2025, la ora 12:00, aceştia vor putea efectua o vizită în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, sub îndrumarea directorului medical al unităţii, pentru a se informa cu privire la problemele de la faţa locului”, se menţionează în comunicatul citat.
Sursa citată precizează că rezultatul final al selecţiei dosarelor va fi dat publicităţii în 30 aprilie 2025, dată la care şi proiectele de management cuprinse în dosarele calificate vor fi publicate pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov.
Etapa de susţinere publică şi de evaluare a proiectului de management va avea loc în data de 5 mai 2025, ora 10:00, la sediul Consiliului Judeţean Braşov.
Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, temele-cadru pentru proiectul de management, structura acestuia şi bibliografia de concurs sunt afişate la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, pe site-ul spitalului, pe site-ul Consiliului Judeţean Braşov şi pe portalul posturi.gov.ro.
Persoanele care doresc să se înscrie la concurs trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) au cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunosc limba română, scris şi vorbit;
c) au capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) sunt apte din punct de vedere medical şi psihologic să exercite funcţia de manager. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie sau de către unităţile sanitare abilitate, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
e) îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor, prevăzute la art. 176 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
– sunt absolvenţi de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în: medicină – specializarea medicină, medicină dentară – specializarea medicină dentară, ştiinţe juridice sau ştiinţe economice;
– sunt absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei sau cu diplomă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia absolvenţilor de medicină – specializarea medicină şi medicină dentară – specializarea medicină dentară;
– au cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei;
f) îndeplinesc condiţia de absolvire a unor cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii prevăzut la art. V din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi stabilirea unor alte măsuri în domeniul sănătăţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 328/2022;
g) nu au fost condamnate definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
h) nu execută o pedeapsă complementară prin care le-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia ori de a desfăşura activitatea de care s-au folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de acestea nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
i) nu au comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare.
Dosarul de înscriere trebuie să conţină: cererea de înscriere la concurs; copia actului de identitate sau a altui document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate; copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; copiile documentelor care atestă nivelul studiilor, efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului; copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar; adeverinţă medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, precum şi avizul psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale; certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu a comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare; curriculum vitae, model comun european; proiectul de management; declaraţie pe propria răspundere că proiectul de management este conceput şi realizat integral de către candidat; declaraţie pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul a copiilor de pe documentele depuse la dosarul de înscriere.
Potrivit Regulamentului de concurs, mass-media şi orice persoane interesate pot lua parte la susţinerea publică a proiectului de management şi pot adresa întrebări candidaţilor. Acestea îşi pot manifesta intenţia de a participa la susţinerea publică a proiectului de management prin transmiterea unei solicitări, cu precizarea numelui, prenumelui şi a eventualelor întrebări, pe adresa de mail [email protected] termenul final de înscriere fiind 2 mai 2025, ora 10:00. Intenţia de participare va fi confirmată de către comisia de concurs cu cel puţin 24 de ore înainte de data susţinerii publice a proiectului de management.
Tot până la data de 2 mai, ora 10:00, orice cetăţean poate propune întrebări pentru candidaţi, prin intermediul unui e-mail transmis la aceeaşi adresă, cu menţionarea candidatului căruia îi este adresată întrebarea şi cu condiţia ca aceasta să aibă legătură cu proiectul de management şi să nu se refere la opinii politice, activitate sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi origine socială.