Proiectele Planurilor-cadru pentru liceu, pregătite de specialiştii Ministerului Educaţiei, urmăresc standardizarea structurii anului şcolar, o abordare unitară a numărului săptămânal de ore, asigurarea sensului segmentelor curriculare, flexibilitate curriculară şi flexibilitate orară.
Planurile-cadru au în vedere standardizarea structurii anului şcolar, respectiv acelaşi număr de săptămâni asociate intervalelor de cursuri, indiferent de filieră. Structura anului şcolar ar urma să nu mai fie decisă anual prin ordin al ministrului Educaţiei.
Astfel, clasele IX-XI vor avea 36 de săptămâni de şcoală, iar clasa a XII-a 34 de săptămâni de şcoală.
De asemenea, se va permanentiza organizarea anului şcolar pe 5 intervale de cursuri şi se vor păstra programele naţionale Săptămâna verde, respectiv Şcoala altfel.
Va exista un trunchi comun al materiilor predate pentru toate filierele. În primii doi ani de liceu, ponderea acestui trunchi comun va fi de 65%. Pe măsură ce se apropie de anii terminali, ponderea acestor materii va scădea. Astfel, în clasele XI-XII va fi de 35%.
În trunchiul comun intră materii ca Română, Limbi moderne, Matematică, Fizică, Biologie, Chimie, Istorie, Geografie, Religie, Sport şi altele.
De asemenea, va exista curriculum de specialitate, materii obligatorii tuturor elevilor înscrişi la o anumită specializare, după caz şi la nivelul unui profil. Ponderea acestor materii va creşte pe măsură ce se apropie finalizarea liceului.
Ultima componentă va fi curriculum la decizia elevului din oferta şcolii. Este vorba despre discipline/domenii de studiu/module de pregătire opţionale. Din acest segment se asigură orele suplimentare pentru predarea unei limbi moderne în regim intensiv/bilingv (minimum 2/3 ore). Acest segment va ajunge să fie de 75% în ultimii ani de liceu.