În Germania, Dacia Bigster a înregistrat 1.227 de unități vândute într-o singură lună, surclasând modele consacrate precum Kia Sportage, Ford Kuga sau Cupra Tavascan. A ajuns chiar să se apropie de Nissan Qashqai, unul dintre liderii segmentului C-SUV.
Și în Franța performanța este spectaculoasă: 2.386 de unități înmatriculate în iunie. Bigster a depășit Hyundai Tucson și Kia Sportage, apropiindu-se de Renault Austral, lăsând în urmă orice îndoieli. Singurul model care îl devansează clar este Peugeot 3008.
La nivel european, Dacia a vândut deja 15.000 de unități Bigster în prima jumătate a anului. Ținta e ambițioasă: 100.000 de unități anual.
Succesul Bigster nu e întâmplător. Oferă ceea ce publicul european caută: un SUV spațios, bine dotat și cu un preț accesibil. Habitaclul generos și portbagajul încăpător rivalizează cu SUV-urile premium, iar aspectul robust inspiră încredere.
Strategia de echipare a fost inteligentă: 80% dintre clienți aleg versiunea de top – motorul 1.8 litri hibrid. Versiunea 4×4 cu transmisie manuală reprezintă mai puțin de 20% din vânzări.
Un detaliu-cheie: doar 20% dintre cumpărători provin din baza de clienți Dacia sau Renault. Cu alte cuvinte, Bigster „fură” 80% dintre clienți de la mărci ca Ford, Skoda sau Volkswagen.
Mulți se întreabă dacă Bigster va canibaliza succesul Duster. Răspunsul vine chiar de la Denis Le Vot, CEO-ul Dacia:
„Dacă vrei Duster, cumperi Duster. Dacă vrei Bigster, alegi Bigster.”
Cifrele susțin ideea de coabitare inteligentă. În Germania, Bigster se apropie de vânzările Duster (1.698 unități vs. 1.227), iar în Franța diferența este și mai mică (4.121 Duster vs. 2.386 Bigster). Mai mult, Bigster a depășit deja Jogger în Franța și este aproape să-l întreacă și în Germania.