După ce C4 a fost recent restilizat, Citroën plănuiește o schimbare majoră de design pentru următoarea generație. Conform publicației franceze L’Argus, noul C4 va înlocui actualul model din 2020, care nu a reușit să se impună în segmentul hatchback-urilor compacte, extrem de competitiv. În schimb, Citroën vizează un SUV accesibil și funcțional, care să rivalizeze cu modelele economice de la Dacia, informează largus.fr.
Citroën a decis să transforme conceptul Oli, care a fost inițial doar un manifest de design, într-un model de serie. Oli, creat de Pierre Leclercq, șeful de design al Citroën, va deveni astfel baza pentru viitorul C4. Acesta va înlocui atât stilistic, cât și tehnologic actualul model, fiind mai ușor de produs și având costuri de dezvoltare reduse, datorită implementării programului Smart Car al Stellantis. Cu o lungime preconizată de 4,30 metri, viitorul C4 se va încadra în segmentul C, fiind mai mic decât C4 restilizat, dar mai mare decât C3, modelul entry-level al mărcii.
Thierry Koskas, directorul general al Citroën, a subliniat că marca trebuie să devină o alternativă accesibilă pe piață, similară cu Dacia, fără a-și pierde identitatea. „Citroën trebuie să ofere vehicule simple, practice și mai ieftine decât concurența din segmentele B și C”, a declarat Koskas.
Citroën vizează să păstreze prețurile competitive, sub 20.000 de euro, pentru a face față concurenței din segmentul entry-level, unde se află Dacia Duster, cu un preț de pornire de 19.890 euro. Viitorul C4 va fi fabricat în Maroc, la uzina Stellantis din Kénitra, pentru a reduce costurile de producție.
Prin această mutare strategică, Citroën speră să devină un rival puternic pentru Dacia, oferind un model accesibil, dar original, care să atragă un număr semnificativ de clienți din Europa și nu numai.
Războiul prețurilor pe piața SUV-urilor compacte este abia la început, iar Citroën se pregătește să joace un rol important în această competiție.