Mai exact, sunt vizate mașinile fabricate între 28 martie și 10 octombrie 2024, o perioadă care coincide cu introducerea în producție a modelului la uzina din Maroc. Conform autorităților franceze, 5.659 de unități sunt afectate, indiferent de tipul de motorizare: GPL, hibrid sau benzină.
Campania de rechemare, considerată una de siguranță, vizează un posibil risc major: „Datorită cuplului de strângere insuficient la suporturile butucului spate, durata de viață a ansamblului înșurubat este redusă, ceea ce poate duce la pierderea unei roți din spate. Acest lucru poate conduce la pierderea controlului vehiculului și la un risc crescut de accident și răniri”.
Reprezentanții Dacia au confirmat pentru Profit.ro că în România sunt afectate doar 15 unități Jogger, dar nu au putut preciza dacă acestea au fost produse la Mioveni sau Tanger.
Uzina din Maroc a preluat producția lui Jogger începând cu 2024, tranziția realizându-se treptat. Proprietarii vehiculelor vizate vor fi contactați de Dacia pentru a se prezenta într-un service autorizat, unde se va verifica și, dacă este necesar, remedia problema prin strângerea șurubului la cuplul stabilit.
Aceasta este prima campanie de rechemare pentru Dacia din 2024 și a treia din ultimii doi ani, celelalte două vizând modelul Duster. Dacia se numără printre mărcile europene cu cele mai puține rechemări în service, în contrast cu Mercedes, BMW și Peugeot, care au înregistrat cele mai multe incidente de acest tip în 2024.
Lansat în 2022, Dacia Jogger împarte platforma și numeroase componente cu modelul Sandero, având o parte frontală identică. În 2024, modelul va primi un facelift, împreună cu actualizări ale motorizărilor disponibile.