Ministrul Educaţiei, Daniel David, afirmă că nu este ”bucuros” că îşi începe mandatul cu proiectul privind planurile-cadru pentru învăţământul liceal, pus în dezbatere publică, el arătând că, inevitabil, acesta ”vine şi cu scandaluri”. ”Dar planurile-cadru reprezintă urgenţe curriculare, legale, moral-psihologice şi de securitate naţională”, adaugă el.
”Şi am avut prima dezbatere naţională asupra proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal. Iar oamenii educaţiei au început să arate de ce sunt ai educaţiei! Spre deosebire de spaţiul public (reţele de socializare, chiar diverse publicaţii etc.) – unde, pe lângă analize serioase, găseşti încă prea des banalităţi solemne, îngrijorări iraţionale şi/sau semidocte, dacă nu doar critici virulente/agresive sau felicitări dezarmante -, aici au fost analize şi discuţii convergente şi divergente, mai cerebrale sau mai emoţionale, toate însă focalizate pe probleme şi soluţii. Au participat mulţi şi, evident într-un astfel de demers, nu toţi s-au putut exprima”, a arătat Daniel David, într-o postare pe blogul său.
El a explicat că toată lumea poate trimite sugestii în scris (la emailul de contact al consultării publice) şi că reţine ”multe sugestii bune, care vor fi incluse în varianta finală propusă în luna mai”.
”Sincer şi direct spus, nu sunt bucuros că încep acest mandat de ministru cu un astfel de proiect, care, inevitabil, vine şi cu scandaluri. Dar planurile-cadru reprezintă (1) urgenţe curriculare (ar fi trebuit introduse cel târziu în 2021), (2) legale (sunt impuse de noile reglementări legale din 2023), (3) moral-psihologice (nu ne mai putem pune la risc copiii, punându-le pe umeri o încărcătură exagerată de discipline şi ore, adesea fără o organizare psihopedagogică adecvată) şi, teribil de important, (4) de securitate naţională (analfabetismul funcţional ne pune deja la risc ţara). Aşa nu se mai poate continua! Iar rolul unui ministru responsabil este să abordeze tocmai astfel de probleme/reforme. Mai mult, rolul unui ministru al educaţiei este şi să educe oamenii (fie şi informal), dacă este cazul, despre cum se fac raţional dezbaterile asupra unei teme cu relevanţă pentru ţară. Aşadar, să facem împreună ca educaţia să nu fie un risc pentru naţiune, ci o oportunitate pentru copii şi ţară”, a subliniat ministrul Educaţiei.
Seria dezbaterilor naţionale a început, marţi, la Universitatea Politehnica din Bucureşti, iar următoarea va avea loc la Cluj-Napoca.