David, despre marele eşec al sistemului românesc de învăţământ: Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor

#image_title

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, e de părere că marele eşec al sistemului românesc de învăţământ este numărul mare de analfabeţi funcţional care au ieşit de pe băncile şcolilor. David susţine că sunt tineri care au fost „duşi” în zona analfabetismului funcţional, sistemul bătându-şi joc de inteligenţa şi creativitatea lor.

Daniel David a fost întrebat, la Digi 24, care este cel mai mare eşec al şcolii româneşti.

”Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor. Eu ştiu, ca psiholog, că inteligenţa şi creativitatea lor sunt similare cu orice avem în ţări vestice şi ducându-i, cel puţin din 2015, când eu am măsurat anual analfabetismul funcţional, am dus generaţii întregi, pervertind, până la urmă, după cum vedeţi, inclusiv ceea ce înţelegem prin societate, adulţi care ar trebui să protejeze normalitatea şi democraţia”, a răspuns Daniel David.

De altfel, ministrul Educaţiei a vorbit, în repetate rânduri, despre nevoia de combatere a analfabetismului funcţional, el reclamând faptul că numeroşi români cred în pseudoştiinţă. Ministrul a avansat chiar ideea ca în evaluările anuale sau periodice privind activitatea cadrelor didactice să fie introduse elemente pe baza căror promovarea pseudo-ştiinţei să fie considerată abatere de la normele etice.

Ştefan Horia Haita, eliminat în primul tur la simplu juniori, la Wimbledon

Iranul refuză inspecțiile și nu renunță la îmbogăţirea uraniului. Donald Trump: Ar fi o problemă