„Am trei mari obiective la acest minister. Primul este continuarea investițiilor în infrastructura mare. Așa cum știm, astăzi avem 1200 – 1.300km de drumuri de mare viteză, aici mă refer la autostrăzi și drumuri expres. Ne propunem ca până la sfârșitul acestui an să atingem bornă de 1500.
Al doilea obiectiv este maximizarea absorbției de fonduri europene. Era al treilea obiectiv, așa cum am spus, reorganizarea ministerului cu tot ce înseamnă companii în subordine și eficientizare a costurilor și a cheltuielilor”, declară Șerban, după audierea din Comisiile de specialitate.
În ceea ce privește reorganizarea, Șerban anunță că va avea discuții în perioada următoare cu toți directorii de companii aflați în coordonare sau în subordinea Ministerului Transporturilor: „O să vedem unde ne permite legea să facem comasări. Vom face comasări unde nu, vom încerca să reducem cheltuielile”.
Viitorul ministru al Transporturilor completează că proiectul său „de suflet” este Autostrada Moldovei.
Ciprian Șerban a primit aviz favorabil, cu 28 voturi pentru și 3 voturi împotrivă.
Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere, feroviare și aeriene reprezintă o prioritate strategică în programul de guvernare. Până în 2028, Guvernul își propune finalizarea variantelor de ocolire pentru localitățile supraaglomerate, în parteneriat cu autoritățile locale, pentru a scoate traficul greu din orașe și a îmbunătăți calitatea vieții cetățenilor.
Transportul feroviar ar urma să fie modernizat prin dezvoltarea rețelelor de trenuri suburbane și metropolitane, menite să reducă aglomerația rutieră și să crească mobilitatea urbană.
Draft program de guvernare – Guvernul Bolojan by florinpuscas