Documentul emis de RAR va conține informații esențiale despre istoricul vehiculului, inclusiv citirile odometrului și eventualele daune structurale suferite în accidente.
Scopul acestei măsuri este de a crește transparența în tranzacțiile auto și de a reduce riscurile pentru cumpărători, permițându-le să verifice starea reală a vehiculului pe care doresc să îl achiziționeze.
Pentru a implementa această măsură, Ministerul Transporturilor a propus un proiect de hotărâre de guvern (HG) care vizează extinderea obiectului de activitate al RAR, astfel încât instituția să poată oferi oficial și acest serviciu, scrie avocatnet.ro.
După aplicarea proiectului, printre activitățile desfășurate de RAR se vor număra și următoarele:
– omologarea UE de tip a vehiculelor rutiere;
– omologarea ONU de tip a vehiculelor rutiere;
– omologarea UE individuală a vehiculelor rutiere;
– monitorizarea şi raportarea către Comisia Europeană a emisiilor de CO2 ale autoturismelor şi autovehiculelor utilitare uşoare;
– monitorizarea şi raportarea către Comisia Europeană a emisiilor de CO2 ale vehiculelor rutiere grele.
Prin intermediul acestui certificat, cumpărătorii vor avea acces la informații precum istoricul kilometrilor parcurși, disponibil din datele adunate de RAR de la stațiile de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) și de la diverse service-uri auto.
Certificatul va conține și date din registrul electronic al vehiculului, inclusiv istoricul citirilor odometrului și informații despre eventuale accidente care au implicat sisteme esențiale ale vehiculului (direcție, frânare, caroserie sau șasiu).
Totodată, dacă un vehicul nu are date disponibile în registrul RAR, de exemplu în cazul mașinilor recent importate, vânzătorul va putea furniza un document alternativ care va indica lipsa datelor, document ce va fi oferit gratuit.
Proiectul de HG trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial pentru a deveni aplicabil.