Dragoș Damian: Adrian Câciu, BYD, Tesla sau Toyota, nu contează care, poate toate trei, să le sunăm să deschidă o fabrică în România

Cel mai tare producător de mașini electrice pe baterii BEV – acestea sunt mașinile 100% fără emisii la sursă – a fost in 2024 compania chineza BYD, cu cifre ușor peste Tesla.

Atunci când comparăm Tesla cu Toyota, într-adevăr, una are 21 de ani iar cealaltă 87.

În 2024, Toyota (10,8 milioane unități) a fabricat într-adevăr de peste 5 ori mai multe unități decât Tesla (1,8 milioane unități), dar asta însumând toate modelele Toyota și Lexus, mașini electrice și termice.

Tesla fabrică doar BEV. La Toyota mașini electrificate EV sunt 4,5 milioane unități, dar asta însumează mașini hibride (cu 4 subcategorii), plug-in hibride și BEV. De fapt Toyota fabrică puține mașini BEV și bine face, nu este un pariu bun cel pe BEV – iată că și Germania o lasă mai moale cu mașinile fără emisii…

În fine, toate astea sunt mai puțin importante. Ce contează este politica de reindustrializare a guvernului Marcel Ciolacu 2, așteptăm să vedem peste tot fabrici, uzine și combinate. Așadar, dacă vin în România cu fabrici companiile BYD, Toyota sau Tesla, le primim cu brațele deschise.

_____

Comentariu de Dragoș Damian, director general Terapia Cluj și director executiv PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România

Intervenție a pompierilor la un autobuz electric din Cluj – Fum gros de la baterie

La Liga: Real Sociedad a învins duminică seara, pe teren propriu, formaţia Leganes