Producătorul italian de automobile de lux Ferrari a raportat marţi o creştere semnificativă a profitului net pentru anul 2024, datorită unui mix puternic de produse şi a cererii tot mai mari pentru personalizarea vehiculelor sale, şi a anunţat lansarea primului său model electric, în octombrie, transmite CNBC.
Potrivit raportului financiar, Ferrari a obţinut un profit net de 1,53 miliarde de euro (1,58 miliarde de dolari) în 2024, marcând o creştere de 21% faţă de anul precedent. Ca urmare a acestor rezultate, acţiunile companiei listate la bursă în Milano au crescut cu aproximativ 8%, inversând pierderile anterioare. Pe bursa din SUA, acţiunile Ferrari au fost, de asemenea, tranzacţionate în creştere cu peste 8%.
Pentru 2025, compania estimează o creştere a veniturilor nete cu aproximativ 5%, depăşind 7 miliarde de euro, după ce şi-a atins toate obiectivele financiare stabilite pentru 2024. Ferrari prognozează, de asemenea, că profitul operaţional ajustat (EBITDA) va creşte cu cel puţin 5% în acest an.
Impactul tarifelor americane şi poziţia Ferrari
Întrebat despre posibilele efecte ale tarifelor impuse de SUA asupra produselor europene, CEO-ul Ferrari, Benedetto Vigna, a declarat pentru CNBC:
”Încercăm să înţelegem care va fi procentul şi când va intra în vigoare. Să aşteptăm până când acest lucru devine o realitate.”
Analiştii consideră că Ferrari va fi o excepţie în sectorul auto european, chiar dacă multe companii se confruntă cu presiuni din cauza tarifelor americane. Având în vedere că Ferrari produce exclusiv în Italia, compania este bine poziţionată pentru a transfera eventualele costuri suplimentare către consumatori, fără a fi afectată semnificativ de noile reglementări comerciale.
Ferrari pregăteşte lansarea primului său model electric
Pe lângă performanţele financiare remarcabile, Ferrari a confirmat că este pe drumul cel bun pentru lansarea primului său automobil complet electric, care va fi prezentat pe 9 octombrie 2025, la evenimentul „Capital Markets Day” din Maranello.
”Este cu siguranţă o completare importantă a gamei noastre de produse, pentru că, pentru prima dată în istoria Ferrari, vom avea trei tipuri de motorizare: cu combustie internă (ICE), hibrid şi electric”, a subliniat Vigna.
Această lansare marchează un moment istoric pentru Ferrari, care îşi diversifică portofoliul pentru a ţine pasul cu tendinţele din industria auto de lux, oferind în acelaşi timp exclusivitate şi performanţă de vârf clienţilor săi.