FOTO Se construiește cea mai spectaculoasă autostradă din România: Va avea un traseu cum rar se vede în Europa

Potrivit sursei citate, contractul are o durată de 54 de luni, din care 14 luni pentru proiectare şi 40 pentru etapa de execuţie, iar valoarea estimată este de 6,9 miliarde lei.

Ofertele pentru acest lot pot fi depuse până la data de 15 ianuarie 2025.

Lotul 2B, care se desfăşoară în judeţul Neamţ, se întinde pe 31,5 kilometri şi este cel mai dificil lot al Autostrăzii „Unirii” Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, deoarece lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 20 de kilometri (aproape 70% din lungimea acestuia).

Pe lista capacităţilor tehnice ale proiectului se află: 16 tuneluri, dintre care cinci sunt prevăzute cu o a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente; 60 de poduri şi viaducte, două poduri cu peste un kilometru lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistriţa şi DN 15 – de 1,275 km.

„Pentru a asigura funcţionalitatea independentă, lotul include un nod rutier în zona Grinţieş pentru conexiunea cu lotul Ditrău – Grinţieş şi o descărcare provizorie la est, pentru legătura cu lotul 2C Pipirig – Vânători Neamţ (Leghin)”, precizează CNIR.

Finanţarea acestui contract este asigurată din Fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, dar şi din bugetul de stat.

Reprezentanţii CNIR menţionează că, la ora actuală, după publicarea anunţului de licitaţie pentru lotul 2B, toate cele patru loturi ale secţiunii de munte Sărăţeni – Pipirig (116 km) sunt în procedura de achiziţie.

Maria Zaharova dă teoria conspirației: NATO va transforma Moldova într-o bază logistică pentru aprovizionarea armatei ucrainene

Ştefan Radu Oprea: Au fost identificate programele de finanţare pentru a putea vorbi despre reindustrializarea României. Ca să putem deveni competitivi, ca producţie industrială, avem nevoie de energie suficientă, verde, curată şi ieftină