În acest context, ofertele principalelor lanțuri de hipermarketuri abundă luni în reduceri importante la numeroase produse. La Lidl, lanțul cunoscut pentru prețurile mai mici practicate la numeroase produse sub marcă proprie, catalogul pentru ziua de luni conține reduceri la mai multe produse alimentare. Catalogul Kaufland conține și mai multe reduceri, iar la Auchan prețurile sunt tăiate pentru clienții care au cardul My Auchan. În fine, și catalogul Carrefour conține numeroase reduceri la o gamă variantă de produse.
Susținătorii boicotului susțin că aceste reduceri ar fi un semn clar al disperării lanțurilor comerciale, care vor să atragă „spărgătorii de grevă”. Ziua de luni este, statistic, una slabă din punct de vedere al vânzărilor, pentru românii preferă să-și facă aprovizionarea în weekend.
Pe de altă parte, opozanții boicotului susțin că reducerile prezentate în cataloagele hipermarketurilor nu sunt ceva neobișnuit, fiind vorba despre oferte prezenta în fiecare săptămână, la diverse produse. De altfel, ca reacție la boicot a apărut și o mișcare în sens invers, care îi îndeamnă pe români să meargă la cumpărături în hipermarketuri tocmai luni.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a reacționat la propunerea lui Călin Georgescu de a urma exemplul din Croația și a boicota lanțurile de supermarketuri. Ar însemna falimentul procesatorilor români, spune ministrul, precizând că 70% din produsele de la raft sunt românești.
„Cred că acesta este un subiect mai mult politic. Și vă spun acest lucru de ce? Pentru că, în magazinele de retail din România, 70% din aceste produse sunt românești. Sunt realizate de către procesatori români. Știți ce s-ar întâmpla o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu vindem produse procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români. Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde – că merg în piețe, că merg în retail, că merg în magazinele de cartier – și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat miercuri ministrul Florin Barbu.