Gigantul chinez de comerţ electronic Alibaba a lansat marţi un motor de căutare bazat pe inteligenţă artificială, destinat întreprinderilor mici din Europa şi America, pentru a le ajuta să găsească furnizori de produse en gros, transmite CNBC.
Noul instrument, numit Accio, nume inspirat de vraja din seria Harry Potter, foloseşte tehnologia generativă AI pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare a companiilor.
Conform declaraţiilor lui Kuo Zhang, preşedintele Alibaba.com, primele teste au arătat o creştere de 40% în intenţia de cumpărare în comparaţie cu motoarele de căutare tradiţionale.
Accio permite utilizatorilor să găsească produse en gros pe baza unor prompturi text sau imagine şi oferă informaţii despre popularitatea produselor şi profitul prognozat.
Această tehnologie se bazează pe modelul de limbaj Tongyi Qianwen dezvoltat de Alibaba, iar baza de date a platformei cuprinde peste 1 miliard de produse şi documente din peste 100 de pieţe.
În plus, Alibaba şi-a extins recent şi capacităţile de traducere AI pentru a ajuta comercianţii să comunice cu clienţi internaţionali, susţinând că performanţa depăşeşte soluţiile de la Google şi DeepL.
Accio marchează un pas important pentru Alibaba în diversificarea internaţională, deşi principalele sale surse de venituri rămân platformele de comerţ intern, Taobao şi Tmall.