„Toate produsele care sunt procesate în România vor avea adaos comercial plafonat, printr-o OUG. Mai avem o discuţie cu retailerii şi procesatorii, nu au un termen când va intra în vigoare. Vorbim de zeci de mii de produse cu adaos plafonat. (…) OUG e finalizată 90%”, a spus Florin Barbu.
El a completat că decizia este una corectă, pentru că se vede o scădere a preţurilor produselor incluse în lista celor cu adaos plafonat, schimbare importantă pentru consumatori. „Zahărul, faţă de anul trecut, când a fost introdus adaosul plafonat, a scăzut cu 24%. Era 10-11 lei, acum găsim cu 5,5 lei în magazine”, a întărit el.
Actul normativ de plafonare a adaosurilor comerciale pentru unele produse agricole şi alimentare a intrat în vigoare de la 31 martie 2024 şi e valabil până la 31 decembrie 2024, conform OUG 67/2023.
Florin Barbu a mai spus că decizia a fost bună pentru întreg lanţul, deoarece, din datele sale, retailerii şi procesatorii au un profit mai mare acum, iar vânzarea alimentelor de baza cu adaos plafonat a crescut cu 50%.