Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă al României devine, între 22 şi 25 mai, scena uneia dintre cele mai rafinate manifestări muzicale ale anului: Frequenza Festival. Evenimentul aduce în faţa publicului o serie de concerte de muzică de cameră ce îmbină repertoriul clasic cu perspective contemporane, într-o atmosferă intimă şi profund expresivă, anunţă organizatorii.
Frequenza Festival nu este doar o serie de concerte, ci o călătorie sonoră curajoasă, concepută sub direcţia artistică a doi muzicieni de talie internaţională: Serghei Nakariakov, supranumit „Paganini al trompetei”, şi Maria Meerovitch, pianistă de o mare profunzime artistică. Cei doi semnează viziunea unui festival care explorează noi teritorii muzicale, aducând împreună artişti excepţionali din întreaga lume, reuniţi la Bucureşti într-o formulă rară, special concepută pentru acest eveniment.
Pe scena Frequenza vor urca: Serghei Nakariakov, Kristóf Baráti, Maria Meerovitch Kevin Zhu, Pavel Berman, Eva Bindere, Jing Zhao, Zvi Plesser, Roman Spitzer, Sergio Carolino, David Taylor, Elias Faingersch şi, din partea scenei româneşti de jazz, Sebastian Burneci – un ansamblu eclectic şi strălucitor, care va oferi o experienţă muzicală de neuitat.
Joi, 22 mai 2025, ora 19:00 – „The BBB Opening”
Festivalul debutează cu un omagiu adus celor „trei mari B” ai muzicii clasice – Bach, Beethoven, Brahms – într-un program captivant, plin de contrast şi rafinament.
Concertul începe cu cele 7 Variaţiuni pe tema „Bei Männern welche Liebe fühlen”, de Ludwig van Beethoven, reinterpretate pentru pian şi flügelhorn de duo-ul de excepţie Maria Meerovitch şi Serghei Nakariakov. Urmează fragmente din monumentalele Variaţiuni Goldberg de Bach, în aranjamentul pentru trio de coarde semnat Dmitry Sitkovetsky, interpretate de Kevin Zhu, Roman Spitzer şi Jing Zhao – o versiune intimă şi expresivă.
După pauză, ascultăm Cvartetul cu pian nr. 3 în Do major de Beethoven, într-o formulă strălucită cu Kristóf Baráti, Roman Spitzer, Jing Zhao şi Maria Meerovitch. Finalul serii e marcat de Trio-ul în Mi bemol major op. 40 de Brahms, cu Baráti, Meerovitch şi Nakariakov. O incursiune intensă şi emoţionantă în universul a trei titani ai muzicii.
Vineri, 23 mai 2025, ora 19:00 – „The Impressions”
A doua zi a festivalului invită publicul într-o lume a sunetelor intens evocatoare, în care lirismul, culoarea şi emoţia se împletesc într-un program de mare rafinament.
Seara debutează cu Sonata pentru două viori în la minor de Ysaÿe, interpretată de Pavel Berman şi Eva Bindere – o piesă care alternează introspecţia cu virtuozitatea. Urmează Sonatina pentru violoncel şi pian de Kodály, cu Jing Zhao şi Maria Meerovitch, şi apoi Cvintetul de coarde în La major de Glazunov, cu un ansamblu de elită: Berman, Bindere, Spitzer, Plesser şi Zhao.
După pauză, urmează concertul performativ „Kopfkino”, în care alămurile devin personaje într-o poveste sonoră fără decoruri sau ecrane. Un show inedit de alămuri susţinut de David Taylor, Elias Faingersch şi Serghei Nakariakov.
O zi a contrastelor şi revelaţiilor, „The Impressions” oferă o experienţă intensă, între delicateţe şi spectaculos, între vis şi expresie pură.
Sâmbătă, 24 mai 2025, ora 19:00 – „The Grand Concert”
„The Grand Concert” reprezintă o celebrare a frumuseţii şi versatilităţii muzicii de cameră: programul aduce laolaltă momente intime şi peisaje sonore ample, de la lirismul lui Schumann la pasiunea monumentală a lui Franck. Seara începe cu Adagio şi Allegro de Schumann, reimaginate pentru flügelhorn şi pian de Serghei Nakariakov şi Maria Meerovitch, urmate de 3 Madrigale de Martinů, un dialog rafinat între vioară şi violă, cu Kevin Zhu şi Roman Spitzer.
Urmează o reinterpretare energică a Sonatei de Poulenc pentru alămuri, cu Nakariakov, Elias Faingersch şi David Taylor, apoi Passacaglia de Händel-Halvorsen, o demonstraţie de virtuozitate semnată Baráti şi Plesser.
După pauză, Cvintetul pentru pian în fa minor de Franck încheie seara într-o notă grandioasă, cu Baráti, Zhu, Spitzer, Plesser şi Meerovitch. O călătorie sonoră intensă – o seară de neuitat, plină de emoţie, măiestrie şi profunzime.
Duminică, 25 mai 2025, ora 19:00 – „Brass Fusion Finale”
Ultima zi a Frequenza Festival se încheie cu „Brass Fusion” – o fuziune electrizantă între clasic şi jazz, unde improvizaţia devine artă pură. Virtuozitate, creativitate şi energie definesc această seară, în care graniţele dintre stiluri dispar sub suflul unor instrumentişti excepţionali. Pe scenă urcă Sergio Carolino, David Taylor, Elias Faingersch şi Serghei Nakariakov, într-un program dinamic ce îmbină eleganţa clasică cu libertatea jazz-ului. Lor li se alătură trompetistul român Sebastian Burneci, invitat special, aducând un plus de culoare şi rafinament sonor. O explozie de sunet, improvizaţie şi pasiune – un concert memorabil care închide festivalul într-o notă vibrantă şi liberă.
Paralel concertelor principale, în datele de 20, 24 şi 25 mai, muzicienii protagonişti ai Frequenza Festival oferă tinerilor studenţi şi elevi o serie de masterclass-uri găzduite de Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Deschise gratuit publicului, aceste sesiuni interactive oferă o oportunitate unică de a descoperi universul muzicienilor invitaţi, de a le observa tehnica îndeaproape şi de a explora arta interpretării celor mai renumite opusuri camerale din istoria muzicii.
Biletele pentru Frequenza Festival sunt puse în vânzare pe platforma Eventim.ro Biletele pentru concertele din cadrul Festivalului Internaţional George Enescu se pot achiziţiona atât online, din platforma Eventim.ro, https://tinyurl.com/55m8nvu2, cât şi în format fizic, din reţeaua de hypermarketuri Carrefour şi din lanţurile de librării Cărtureşti şi Humanitas.
Preţul unui bilet este de 50 lei. Elevii, studenţii şi pensionarii se bucură de preţuri speciale, iar elevii şi studenţii facultăţilor de profil beneficiază de intare gratuită.