Potențialul de transformare este evident, însă drumul către o integrare semnificativă nu este nici pe departe liniar și nu se bazează exclusiv pe aspecte tehnologice, ci este profund uman, arată studiul realizat de EY, care a sondat peste 15.000 de persoane din 15 țări.
Studiul a relevat că, deși 82% dintre oameni folosesc IA, doar 57% se simt confortabil făcând acest lucru. În România, companiile investesc în Inteligența Artificială pentru a automatiza sarcinile repetitive (60%) și pentru a spori productivitatea și viteza de execuție (63%). %). Aceste aspecte constituie priorități strategice pentru organizațiile de dimensiuni medii și mari, care sunt dornice să eficientizeze operațiunile și să reducă ineficiențele.
Rezultatele studiului EY global arată șase tipuri de „persona” în ceea ce privește sentimentele și atitudinilie față de IA, variind de la entuziaștii „Tech Champions”, până la scepticii „AI Rejectors”. Conform studiului, chiar și cei care sunt ezitanți față de tehnologie găsesc modalități de a se implica atunci când aceasta se aliniază cu nevoile și valorile lor. De exemplu, „Hesitant Mainstreamers” au îngrijorări legate de confidențialitatea datelor, însă 76% dintre ei sunt de acord că IA ușurează finalizarea diferitelor obiective, fie ele tehnice sau academice.
Principala barieră pentru adoptarea tehnologiilor emergente este lipsa de forță de muncă calificată, așa cum au evidențiat 61% dintre respondenți. Alte aspecte care încetinesc și îngreunează adoptarea IA sunt absența programelor de formare profesională (37%) și constrângerile bugetare (52%).
Pe lângă problemele interne ale companiilor, există și factori externi care îngreunează adopția IA, cum ar fi un sprijin guvernamental insuficient (78%), precum și sistemul educațional care nu este adaptat cerințelor actuale de pregătire a forței de muncă (76%).