Această tendință este vizibilă într-o gamă largă de industrii, de la retail și servicii, până la IT și educație. Ca atare, angajatorii din România răspund cerințelor pieței printr-o ofertă tot mai variată de locuri de muncă part-time, se arată în analiza de piață amintită de TVR Info.
Potrivit datelor, din cele 1,6 milioane de aplicări înregistrate în primele luni ale anului, 232.000 au fost pentru joburi part-time, marcând o creștere de 10% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Acest fenomen sugerează o schimbare în preferințele românilor, care caută mai multă flexibilitate și oportunități de a se adapta unui stil de viață mai echilibrat.
Totodată, și oferta de locuri de muncă part-time a crescut, cu 20% mai multe posturi disponibile față de anul trecut. În primele luni ale anului, au fost postate aproximativ 7.500 de joburi part-time, ceea ce indică o adaptare tot mai mare a pieței muncii la noile cerințe ale angajaților.
Și joburile remote sunt în trend
Un alt trend remarcabil este creșterea numărului de locuri de muncă remote în domeniul part-time. În timp ce doar 4,4% din joburile totale oferă opțiunea de muncă de la distanță, 11,6% dintre joburile part-time permit această flexibilitate, semn că angajatorii devin tot mai deschiși la implementarea unor modele de lucru mai flexibile.
În ceea ce privește salariile, există o diferență semnificativă între așteptările angajaților și realitatea pieței. Media salariului net pentru un job part-time în România este de 3.000 de lei pe lună, în timp ce angajații se așteaptă să câștige aproximativ 4.000 de lei.
Totuși, există domenii unde salariile pentru joburile part-time sunt mai mari. Construcțiile se află în top, cu un salariu mediu de 4.000 de lei, urmate de transport/distribuție și e-commerce cu 3.500 de lei, iar în domeniul vânzărilor, salariul mediu pentru un job part-time este de 3.000 de lei.