„În anul 2020, în cel mai greu an pentru transportul de marfă din România ca urmare a efectelor pandemiei, a mai venit o lovitură pentru transportatorii români prin adoptarea de către Parlamentul European a pachetului Mobilitate 1 care îi discrimina și dezavantaja pe transportorii din estul Europei.
Încă din perioada negocierilor acestui pachet legislativ poziția României a fost una fermă și corectă, interesul nostru ca stat fiind să protejăm transportatorii români pe piața transporturilor rutiere din Uniunea Europeană.
Decizia CJUE este o victorie a tuturor celor care, începând cu anul 2020, sub guvernarea liberală, de când am inițiat această acțiune, în calitate de ministru al transporturilor, au continuat-o și au dus-o la bun sfârșit obținând o decizie favorabilă României”, a afirmat Lucian Bode.
„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Ministerul Afacerilor Externe salută hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene din 4 octombrie 2024 în cauza C-547/20, România împotriva Parlamentului European și a Consiliului.
Prin această hotărâre, instanța UE a dat câștig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operațional din statul membru de stabilire”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.