Marea schimbare care afectează călătoriile europene

#image_title

Conform noii reguli, care ar putea intra în vigoare încă din iulie 2025, călătorilor li se va permite să ia la bordul zborului un bagaj de mână cu dimensiuni de până la 100 cm, precum și un obiect personal de sub scaun, cu dimensiunile maxime de 40x30x15 cm, fără costuri suplimentare. Legea propusă necesită în continuare aprobarea a 55% dintre statele membre ale UE, dar, dacă va fi adoptată, noile reguli s-ar extinde la toate zborurile din interiorul UE, precum și la rutele către și dinspre UE.

„Votul de astăzi marchează un pas important către o călătorie mai echitabilă și mai transparentă”, a declarat vicepreședintele Comisiei pentru transport și turism (TRAN) a UE, Matteo Ricci, într-un comunicat de presă . „[Acesta introduce] măsuri concrete, cum ar fi definiția clară a bagajului de mână gratuit… un drept fundamental pentru a evita costurile suplimentare nejustificate.”

Anterior, companiile aeriene low-cost cu sediul în UE, precum EasyJet, RyanAir, Wizz și altele, percepeau adesea taxe substanțiale pentru bagajele de mână, în funcție de dimensiunea și greutatea acestora. Drept urmare, Ministerul pentru Drepturile Consumatorilor din Spania a amendat cinci companii aeriene low-cost cu 179 de milioane de euro (149 de milioane de lire sterline) pentru ceea ce a considerat „practici abuzive” în noiembrie 2024. Hotărârea spaniolă, împreună cu presiunea din partea asociațiilor pentru drepturile consumatorilor și a pasagerilor, a deschis calea pentru ca UE să promoveze ceea ce consideră a fi reguli mai juste și mai coerente privind bagajele de mână.

Pentru a se asigura că familiile pot sta împreună fără costuri suplimentare, parlamentarii au votat, de asemenea, pentru a interzice companiilor aeriene să impună taxe de selecție a locurilor pentru copiii cu vârsta de 12 ani și mai mici.

Europarlamentarii doresc, de asemenea, să schimbe modul în care companiile gestionează cererile de compensare și rambursare, solicitând vânzătorilor de bilete sau comercianților terți să informeze pasagerii cu privire la costul total al zborului lor în momentul rezervării – inclusiv taxele de intermediere sau de servicii – precum și procesul de rambursare. Oficialii doresc, de asemenea, să se asigure că călătorii din UE nu au dreptul la compensații doar atunci când întârzierile companiilor aeriene îi determină să piardă zborurile de legătură, ci și atunci când o întârziere îi determină să piardă conexiunea cu un alt mijloc de transport (de exemplu, un autobuz de la aeroport), atunci când biletul este achiziționat prin intermediul unui singur operator.

Deși noile propuneri pot părea o victorie pentru pasageri, nu toată lumea este în favoarea transpunerii lor în lege. Reprezentanții industriei aeriene se opun vehement renunțării la taxele pentru bagajul de mână, spunând că prețul bagajului va fi inclus în prețurile generale, ceea ce le va face mai mari pentru toată lumea pe termen lung. Criticii sugerează că noile reguli obligă, în esență, călătorii să ia cu ei bagajul de mână, deoarece costul va fi inclus în biletul lor, fără posibilitatea de a opta pentru renunțare.

„Piața aeriană europeană este construită pe baza opțiunilor. Impunerea unui bagaj de mână obligatoriu îi privează pe pasageri de această opțiune și îi obligă pe aceștia să plătească pentru servicii de care s-ar putea să nu își dorească sau să nu aibă nevoie”, a declarat Ourania Georgoutsakou, director general al Airlines For Europe, cea mai mare asociație aeriană din Europa, într-un comunicat . „Ce urmează? Floricele de porumb și băuturi obligatorii ca parte a biletului de cinema? Parlamentul European ar trebui să permită călătorilor să decidă ce servicii doresc, pentru ce servicii plătesc și, important, ce servicii nu.”

Sursa: www.stiripesurse.ro

Formula 1: Lando Norris în pole position la Marele Premiu al Austriei

VIDEO Danny Armstrong a semnat cu Dinamo București: Fotbalistul a ajuns la București