Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de părere că „avem o Românie a mai multor Românii”, în condiţiile în care în mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar în unele comunităţi de la sate este şi de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban.

„E nevoie să corelăm întotdeauna zona de formare cu zona de ocupare. Încă se fac eforturi în această direcţie. Ar trebui să ne uităm cum ne formăm copiii, cum ajung copiii noştri până la momentul de transfer din educaţie către piaţa muncii. Ar trebuie se vedem că România este România mai multor Românii. Avem date care ne spun foarte clar că indicatorii arată mult mai prost: în rural abandonul şcolar e mai mare decât în urban, de la 5% în medie, în urban, poate ajunge şi la 25% în anumite comunităţi”, a declarat, vineri, la Prima News, directorul executiv World Vision România, Mihaela Loredana Nabăr, care este şi consilier onorific al ministrului Educaţiei.

Conform acesteia, una dintre Româniile la care se referă este cea din mediul rural, unde în educaţie ceea ce funcţionează „funcţionează cu eforturi foarte mari”, mulţi dintre copiii care încep şcoala fiind „pierduţi pe drum”, iar acest fenomen se întâmplă în principal din cauza sărăciei, dar şi a faptului că, în lipsa banilor pentru meditaţii în privat, unii nu fac faţă. Una dintre cauzele abandonului la copiii cu vârste mai mari este faptul că aceştia vor să se angajeze.
Aceasta a subliniat că trebuie găsite soluţii pentru ca acei copii care nu participă la cursuri să fie aduşi la şcoală, în aşa fel încât apoi să se poată discuta despre integrarea lor pe piaţa muncii. 
Mihaela Nabăr adaugă că echitatea, egalitatea de şanse şi performanţa şcolară sunt pe lista priorităţilor în strategia Ministerului Educaţiei.

„Pentru organizaţia pe care o reprezint, echitatea reprezintă o prioritate. La nivelul ministerului Educaţiei, va fi o temă transversală şi va trebui să ne întoarcem foarte serios la ea”, adaugă Mihaela Nabăr.

Corina Scarlat, ANOFM: La finalul lunii decembrie, erau 260.000 de şomeri, dintre care 60.000 persoane care primeau indemnizaţie

VIDEO Guvernul dezbate bugetul pe 2025. Ciolacu anunță ‘primul impact major al integrării noastre depline în spațiul Schengen’