„Nu ne dorim să oprim investiţiile în curs de derulare. Avem o presiune legată de facturile restante şi este corect faţă de antreprenori şi autorităţile locale de a plăti aceste facturi restante. Sunt lucrări executate. Pe programele de investiţii care se derulează prin Compania Naţională de Investiţii şi Programul ‘Anghel Saligny’ vom avea câteva criterii de prioritizare”, a transmis ministrul Cseke Attila, conform AGERPRES.
Priorități
Acesta a subliniat că investiţiile care au peste 80% grad de execuţie sunt prioritare.
„La plăţi vor fi prioritizate investiţiile care au un grad de execuţie mai ridicat. În 2025, toate investiţiile de la Compania Naţională de Investiţii – sunt peste 300 – care au grad de execuţie de minim 80%, vor avea finanţarea asigurată. Ne dorim să finalizăm lucrările care sunt cu grad de execuţie ridicat. Vor fi finanţări şi pentru investiţiile cu grad de execuţie mai mic de 80%, dar poate ritmul lucrărilor va fi predictibil şi poate în acelaşi timp nu atât de susţinut”, a adăugat ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
Cseke Attila a subliniat că pe Programul „Anghel Saligny” vor avea prioritate lucrările pentru aducţiuni de apă şi canalizare.
„Pe Programul ‘Anghel Saligny’, avem investiţii în apă şi canalizare, reţeaua de gaze şi modernizări de drumuri. Vor avea priorităţi – cu un buget mai mare, asta înseamnă priorităţi – lucrările de apă şi canal. Mai întâi trebuie să rezolv problema edilitară din pământ şi infrastructura de gaze, urmând să avem un buget mai redus pentru infrastructura rutieră. Pe fiecare domeniu vor fi finanţări, dar finanţarea va fi mai pregnantă pe grad de execuţie mai ridicat şi pe ceea ce trebuie să rezolvăm sub pământ”, a explicat ministrul Cseke.
În privinţa plăţilor facturilor, el a precizat că vor fi făcute doar în perioada 15 – 17 ale lunii.
Ministrul Cseke Attila a fost prezent miercuri la Piatra-Neamţ, unde a inaugurat o creşă construită prin Programul Naţional de Construire a Creşelor „Sfânta Ana”, finanţat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.