„Am colegi în învăţământul superior care nu înţeleg lumea în care trăim. Spun: ‘Pe vremea mea, aveai puţini studenţi şi buni, aşa ar trebui să fie şi acum’. Dacă îi laşi în afara sistemului, devin victimele manipulării, devin victimele fake news-ului. Adevărul este că licenţa ar trebui să fie văzută astăzi, ceea ce era, poate, liceul pe vremea bunicilor noştri. Adică, cât mai mulţi ar trebui să intre la nivel de licenţă. Licenţa nu ar trebui să fie foarte puternic legată de specializare, exceptând în domeniile vocaţionale, că dacă mergi la teatru sau mergi la muzică, e clar că trebuie să faci lucruri de specialitate. În celelalte domenii, ar trebui să fie mai generale, de cultură generală, cum este şi undergraduate în Statele Unite ale Americii, ca tânărul să se familiarizeze cu domeniul, să vadă dacă asta este ceea ce vrea să facă, dacă îi place şi, după aceea, specializarea se face la nivel de masterat şi, eventual, la nivel de doctorat”, a afirmat ministrul Educaţiei.
El a vorbit despre statistici care arată că, în România, numărul de absolvenţi cu studii superioare raportat la populaţia generală este de aproximativ 18-20%, în timp ce în Irlanda proporţia este de 50%, iar media europeană se situează în jurul a 30%.
”Deci ăsta este un mit şi îl spun explicit: nu avem prea mulţi studenţi, avem prea puţini studenţi”, a conchis Daniel David.