Navele Marie C și Red Ruby, care se aflau în balast în loc să transporte marfă și navigau anterior spre strâmtoare, au ancorat lângă Fujairah, în largul coastei Emiratelor Arabe Unite. Kohzan Maru naviga în Golful Oman, aproape de apele omaneze, conform datelor de pe platforma MarineTraffic.
Companiile japoneze Nippon Yusen și Mitsui OSK Lines declară că le-au instruit navele să minimizeze timpul petrecut în Golf, pe măsură ce continuă să tranziteze Strâmtoarea Hormuz.
Presa iraniană a transmis că Parlamentul ţării a aprobat duminică închiderea strâmtorii Ormuz, ca represalii în urma atacului american asupra instalaţiilor nucleare iraniene. Şi în trecut autorităţile de la Teheran au ameninţa cu închiderea strâmtorii Ormuz dar nu şi-au pus în aplicare ameninţările.
“Riscul avarierii infrastructurii petroliere s-a extins”. Deşi există câteva rute alternative în afara regiunii, vor exista volume de ţiţei care nu vor putea fi exportate dacă strâmtoarea Ormuz devine inaccesibilă. Transportatorii nu vor mai fi prezenţi în regiune”, susţine analistul June Goh, de la compania de consultanţă Sparta Commodities.