“În toate coaliţiile au fost tipul acesta de discuţii. Ar fi fost mai bine ca discuţia asta să nu existe, evident, pentru că guvernul în ansamblul lui trebuie să ia nişte măsuri care sunt de multe ori dureroase pentru oameni. Deci cu cât guvernul are imagine mai unitară, cu atât e mai bine pentru România. Dar, astea fiind zise, este o discuţie între două persoane importante din două partide, dar această coaliţie funcţionează mai departe. Asta e important”, a precizat preşedintele Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută la Ambasada României de la Berlin, după vizita oficială de o zi efectuată în Germania.
Miercuri, preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a afirmat că deja se circulă pe multe dintre tronsoanele de autostradă despre care “unii spun că nu vor mai fi construite”. El i-a cerut ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, să îşi clarifice poziţia cu privire la proiectele de infrastructură deja începute.
“Nu pot să nu mă întreb, aşa cum mulţi români s-au sesizat deja, ce-o fi fost în mintea domnului ministru Pîslaru? Să aibă curaj şi să le spună clar românilor dacă domnia sa consideră că proiectele începute nu mai trebuie finalizate. Pentru că din declaraţiile sale aşa pare…”, a scris Sorin Grindeanu pe pagina sa de socializare.
Replica acestuia a venit după ce, cu o zi în urmă, ministrul Pîslaru a afirmat că proiecte de circa 6,3 miliarde de euro nu mai pot fi îndeplinite până în august 2026, din perspectiva analizelor tehnice.
“În acest moment suntem într-o situaţie în care proiecte de circa 6,3 miliarde de euro sunt, din perspectiva analizelor tehnice, proiecte care nu mai pot fi îndeplinite până în august 2026 sau care nu îndeplinesc procedurile. Deja avem o diferenţă, de la 15 miliarde minus 6,3, adică 8,7 miliarde euro care ar rămâne în PNRR, la care se adaugă un pachet de măsuri legate de rezilienţă”, a susţinut Dragoş Pîslaru, care a menţionat că Guvernul caută surse alternative de finanţare, din componenta naţională bugetară, pentru proiectele prioritare, cum ar fi segmentele de autostradă din A7 şi A8, care nu mai sunt prinse în PNRR. AGERPRES