O nouă schimbare importantă în Codul Rutier lovește în plin șoferii: ‘Regula fermoarului’ devine lege. Cine nu o respectă, plătește

#image_title

Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă care introduce în Codul Rutier „regula fermoarului” – o măsură menită să fluidizeze traficul în cazul îngustării drumurilor. Noua regulă obligă șoferii să permită, alternativ, încadrarea vehiculelor de pe banda care se termină, pe modelul deja aplicat în mai multe țări europene. Nerespectarea acesteia va fi sancționată cu amendă.

Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere şi vot s-a împlinit pe 19 iunie, a fost prezentată de preşedintele Senatului, Mircea Abrudean, care a condus şedinţa de marţi a plenului.

“Atunci când pe drumurile cu mai multe benzi de circulaţie pe sens, circulaţia pe una dintre benzi nu poate fi continuată din cauza unui obstacol, unei îngustări a drumului sau din orice alte motive, conducătorii vehiculelor de pe banda adiacentă sunt obligaţi să permită alternativ vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă”, prevede propunerea legislativă.

Proiectul, iniţiat de un grup de parlamentari preponderent de la USR, vizează îmbunătăţirea fluidizării traficului.

Nouă regulă în Codul Rutier: cum funcționează „fermoarul” care te poate costa amendă

Nerespectarea ‘regulii fermoarului’ constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa I de sancţiuni, adică 2-3 puncte-amendă.

Iniţiatorii îşi motivează propunerea legislativă prin faptul că regula “va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor şi va face ca traficul să se desfăşoare mai fluent în situaţii de îngustare a benzilor”.

“‘Regula fermoarului’ vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar. Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislaţia rutieră din Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Slovacia. (…) Implementarea regulii va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor şi va face ca traficul să se desfăşoare mai fluent în situaţii de îngustare a benzilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

‘Voi merge cu trenul’. Noul ministru al Transporturilor, certat de fiu, pornește la drum cu ambiții mari / Ce spune despre solicitarea șefului CFR Călători

Grevă la orizont pentru CFR Călători: Sindicatele dau ultimatum statului