Studiul, realizat de Grupul MOL, s-a bazat pe răspunsurile a peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia şi Slovenia şi a analizat obiceiurile legate de întreţinerea maşinilor şi atitudinea faţă de carburanţii premium, potrivit Agerpres.
Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia. Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate ţările, ceea ce sugerează că mulţi şoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a maşinilor lor. În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi – deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.
De asemenea, studiul a mai arătat că aproape jumătate dintre şoferii din regiune nu intenţionează să îşi schimbe maşina în următorii cinci ani – indiferent de vârsta acesteia. În mod îngrijorător, unul din zece respondenţi (10%) a declarat că în prezent nu îşi permite nici măcar o reparaţie minoră. Această lipsă de flexibilitate financiară şi amânarea întreţinerii prezintă riscuri semnificative pentru siguranţa rutieră, subliniază autorii studiului.
În acest context, devin tot mai importante soluţiile accesibile, de zi cu zi, care pot prelungi durata de viaţă a vehiculului – cum ar fi utilizarea carburanţilor premium, care conţin aditivi speciali ce ajută la prevenirea acumulării de depuneri în interiorul motorului – în special pe injectoare şi supape – depuneri care, în timp, pot duce la reducerea performanţei, consum mai mare de carburant şi defecţiuni mai frecvente.
În regiune, 64% dintre şoferi folosesc carburanţi premium cel puţin o dată, iar 30% dintre aceştia aleg un astfel de carburant de cel puţin patru ori din zece alimentări.
De asemenea, majoritatea respondenţilor cred în beneficiile carburanţilor premium: 60% sunt de acord că aceştia îmbunătăţesc performanţa motorului, în timp ce 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viaţă a acestuia.
În România, 58% dintre şoferi evaluează că fac tot ce consideră că ar ajuta pentru mentenanţa maşinii, cu 18 puncte procentuale mai mult decât media respondenţilor. În plus, jumătate dintre respondenţii români aleg carburant premium pentru cel puţin patru din zece alimentări. Doar 13% nu folosesc deloc carburanţi premium, semnificativ mai puţini decât media regiunii (27%).
„Această abordare arată că românii sunt responsabili şi atenţi la măsurile pe care le pot lua pentru a asigura îngrijirea maşinii, în contextul în care pentru ei este important ca maşina să fie de încredere şi funcţională o perioadă îndelungată, fără probleme mecanice majore, să poată fi folosită în siguranţă şi să menţină costurile de întreţinere reduse”, spun autorii studiului.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.
MOL România este prezentă pe piaţa locală de 30 de ani, operează 236 de staţii de servicii la nivel naţional, două depozite de carburanţi în Giurgiu şi Tileagd şi un terminal GPL în Tileagd.
În ultimii cinci ani, compania a investit în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru proprietarii de vehicule electrice, instalând în 41 de staţii puncte de încărcare MOL Plugee. Aceste staţii au în prezent capacitatea de a deservi simultan 96 de vehicule electrice.