Pericol pentru Dacia – Marca românească a atins o bornă istorică, dar riscă să rateze țintele pentru 2024

În primele trei trimestre ale anului, Dacia a reușit să vândă puțin peste 500.000 de vehicule, înregistrând o creștere modestă de doar 1,5% față de aceeași perioadă din 2023. Deși acest avans reprezintă aproximativ 7.500 de vehicule în plus, scăderea din septembrie adaugă presiune pe ultimele luni ale anului. Pentru a încheia 2024 cu un rezultat superior celui din 2023, Dacia are nevoie de o revenire substanțială în trimestrul patru, însă condițiile pieței nu sunt favorabile.

În Europa, unde Dacia își desfășoară cea mai mare parte a activității, scăderea cererii pe piețe importante, precum Franța, Germania, România și Italia, afectează negativ performanțele companiei. În septembrie, Dacia a vândut 39.808 autoturisme în UE, EFTA și Marea Britanie, cu 7% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. Acest declin subliniază dificultățile întâmpinate pe piețele cheie ale mărcii, unde incertitudinea economică și modificările de reglementare au redus cererea.

Dacia se bazează acum pe succesul noului Duster, aflat în faza de ramp-up (creștere a producției), pentru a impulsiona vânzările în lunile rămase din 2024. Dacă marca românească va reuși să stopeze scăderile din ultimele luni ale anului și să revină pe creștere, există șanse să atingă obiectivele propuse pentru acest an.

În ceea ce privește modelele individuale, Sandero continuă să fie cel mai vândut autoturism Dacia, cu 246.800 de unități livrate la nivel global, inclusiv sub sigla Renault. Duster a înregistrat un volum de 192.900 unități, menținând un rezultat aproape identic cu cel din 2023, iar Jogger a avut o ușoară scădere, cu un total de 69.800 de unități vândute.

Unul dintre cele mai afectate modele este însă Dacia Spring, care a suferit o scădere drastică a vânzărilor, înregistrând doar 12.900 de unități în acest an, comparativ cu 44.000 în 2023. Acest declin este cauzat în principal de obstacolele întâmpinate pe piețele din Germania și Franța, unde cererea pentru vehicule electrice, segmentul din care face parte Spring, a fost puternic afectată.

În ciuda provocărilor, marca Renault a avut o evoluție pozitivă în septembrie, cu o creștere de 3% și un volum total de 135.600 de vehicule vândute. Pe de altă parte, grupul Renault, care include și marca Dacia, a înregistrat un ușor declin de 0,4% în primele nouă luni ale anului, vânzând 1,63 milioane de vehicule la nivel global.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Rusia își continuă avansul în Donețk – Kievul recunoaște că este sub presiune

Tesla își mută întregul depozit de Bitcoin, în valoare de 765 de milioane de dolari, în portofele necunoscute